Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/16214
Title: Estudio sobre las estrategias de aprendizaje y el autoconcepto en alumnos de ESO y Bachillerato
Other Titles: Study about learning strategies and self-concept in ESO and Bachillerato students
Authors: Lope Álvarez, Ángela
Antoñanzas Laborda, José Luis
Carbonell Ventura, Tania
Keywords: Planificación;Estrategias aprendizaje;Técnicas de estudio;Autoconcepto;Correlación;Planning;Learning strategies;Study techniques;Self-concept;Correlation
Issue Date: 2018
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: La planificación es un aspecto muy importante en el estudio de los alumnos, son las estrategias de aprendizaje un pilar fundamental en el desarrollo del estudio y su influencia en el rendimiento académico es crucial. Se investigó para conocer cómo eran las estrategias de aprendizaje y técnicas de estudio utilizadas por los estudiantes y además se administró un cuestionario para evaluar el autoconcepto de los estudiantes. Posteriormente se realizaron diferentes análisis estadísticos y se encontraron correlaciones estadísticamente significativas entre autoconcepto y estrategias de aprendizaje con nuestras variables sexo, curso y edad.
Planning is a very important aspect in the study of students, learning strategies are a fundamental pillar in the development of the study and its influence on academic performance is crucial. It was researched to know how the learning strategies and study techniques used by the students were and also a questionnaire was administered to evaluate the self-concept of the students. Subsequently, different statistical analyzes were performed and statistically significant correlations were found between self-concept and learning strategies with our sex, course and age variables.
URI: http://hdl.handle.net/10662/16214
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2018.n1.v2.1226
Appears in Collections:Revista INFAD 2018 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2018_1_2_283.pdf254,07 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons