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http://hdl.handle.net/10662/16518
Title: | El fenómeno erótico, la lógica del don y Dios en la fenomenología de Marion |
Other Titles: | The erotic phenomenon, the logic of gift and God in Marion's phenomenology |
Authors: | Nigris, Francesco de |
Keywords: | Marion;Amor;Fenómeno erótico;Fenomenología;Donación;Love;Erotic phenomenon;Phenomenology;Giveness |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Instituto de Teología "San Pedro de Alcántara" Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones |
Abstract: | En Le Phénoméne érotique Marion reinterpreta la lógica del don mediante un enfoque hermenéutico cuya radicalidad parece rebasar la concepción intuitiva, descriptiva de la conciencia que había inspirado el concepto de “donación” en sus primeras obras. La correlación entre llamada y respuesta corresponde al desfase a priori de la carne como donación recíproca entre amantes, que se va descubriendo a posteriori mediante el juramento. Finalmente, en este proceso de erotización auténtica en que el yo se convierte en adonado, es decir, en amado y amante, se revela a Dios como su última condición de posibilidad. In The Erotic Phenomenon Marion approaches the logic of gift throughout a hermeneutic point of view whose radicalism seems to leave behind the intuitive and descriptive conception of consciousness that inspired the concept of “giveness” of its early works. The correlation between call and answer corresponds to the a priori gap of flesh as mutual giveness of lovers that is discovered a posteriori by the oath. Finally, in this process of authentic erotization in which the I converts himself to the adonné, that is, in lover and beloved, God reveals himself as its utter condition of possibility. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/16518 |
ISSN: | 1886-4945 |
DOI: | 10.17398/2340-4256.17.107 |
Appears in Collections: | Cauriensia Vol. 17 (2022) |
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