Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/16577
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMurillo Zamorano, Luis Regino-
dc.contributor.authorLópez Sánchez, José Ángel-
dc.contributor.authorGodoy Caballero, Ana Luisa-
dc.contributor.authorBueno Muñoz, Carmen-
dc.date.accessioned2023-01-17T10:42:25Z-
dc.date.available2023-01-17T10:42:25Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/16577-
dc.description.abstractThis study aims to examine whether it is possible to match digital society, academia and students interests in higher education by testing to what extent the introduction of gamification into active learning setups affects the skills development demanded by the workplace of the digital society of the twenty-first century, the academic achievement standards claimed by the academia, and the satisfaction with the learning process required by the students. Our results provide statistically significant empirical evidence, concluding that the generation of a co-creative and empowered gameful experience that supports students’ overall value creation yields to satisfactory active learning setups without any loss of academic achievement, and allowing to develop a series of skills especially relevant for twenty-first century professionals.es_ES
dc.description.abstractEste estudio tiene como objetivo examinar si es posible hacer coincidir la sociedad digital, la academia y los intereses de los estudiantes en la educación superior al probar en qué medida la introducción de la gamificación en configuraciones de aprendizaje activo afecta el desarrollo de habilidades exigido por el lugar de trabajo de la sociedad digital del siglo XXI, el rendimiento académico estándares reclamados por la academia, y la satisfacción con el aprendizaje proceso requerido por los estudiantes. Nuestros resultados proporcionan resultados empíricos estadísticamente significativos evidencia, concluyendo que la generación de un juego co-creativo y empoderado experiencia que apoya la creación de valor general de los estudiantes produce resultados activos satisfactorios configuraciones de aprendizaje sin ninguna pérdida de rendimiento académico, y permitiendo desarrollar un serie de competencias especialmente relevantes para los profesionales del siglo XXI.es_ES
dc.description.sponsorshipWe would like to acknowledge the funding of the European Regional Development Fund [GR18123] and the Government of Extremadura (Junta de Extremadura) [SEJ016].es_ES
dc.format.extent27 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherSpringeres_ES
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectGamificationes_ES
dc.subjectSatisfactiones_ES
dc.subjectActive learninges_ES
dc.subjectAcademic achievementes_ES
dc.subjectDigital societyes_ES
dc.subjectSkillses_ES
dc.subjectGamificaciónes_ES
dc.subjectSatisfacciónes_ES
dc.subjectAprendizaje activoes_ES
dc.subjectSociedad digitales_ES
dc.subjectHabilidadeses_ES
dc.subjectRendimiento académicoes_ES
dc.titleGamification and active learning in higher education: is it possible to match digital society, academia and students’ interests?es_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco6109.07 Evaluación del Rendimientoes_ES
dc.subject.unesco1207.06 Teoría de Juegoses_ES
dc.subject.unesco5801.07 Métodos Pedagógicoses_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
europeana.dataProviderTEXTen_US
dc.identifier.bibliographicCitationMurillo-Zamorano, L.R., López Sánchez, J.Á., Godoy-Caballero, A.L. et al. Gamification and active learning in higher education: is it possible to match digital society, academia and students' interests?. Int J Educ Technol High Educ 18, 15 (2021). https://doi.org/10.1186/s41239-021-00249-yes_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Dirección de Empresas y Sociologíaes_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Economíaes_ES
dc.relation.publisherversionhttps://educationaltechnologyjournal.springeropen.com/articles/10.1186/s41239-021-00249-yes_ES
dc.identifier.doi10.1186/s41239-021-00249-y-
dc.identifier.publicationtitleInternational Journal of Educational Technology in Higher Educationes_ES
dc.identifier.publicationfirstpage15-1es_ES
dc.identifier.publicationlastpage15-27es_ES
dc.identifier.publicationvolume18es_ES
dc.identifier.e-issn2365-9440-
dc.identifier.orcid0000-0002-0540-4296es_ES
dc.identifier.orcid0000-0003-1889-0307es_ES
dc.identifier.orcid0000-0002-7107-4504es_ES
dc.identifier.orcid0000-0002-8752-4784es_ES
Appears in Collections:DDEYS - Artículos
DECON - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
s41239-021-00249-y.pdf1,76 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons