Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/17255
Title: | Le "Cadre européen commun de référence pour les langues" : perspective actionnelle, plurilinguistique et multiculturelle |
Other Titles: | The "Common European Framework of Reference for Languages": action-oriented, plurilinguistic and multicultural perspective El "Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas": perspectiva orientada a la acción, plurilingüística y multicultural |
Authors: | Suso López, Javier |
Keywords: | Perspectiva de acción;Multilingüismo;Multiculturalismo;Tarea;Estrategia;Action-oriented perspective;Plurilingualism;Multiculturalism;Task;Strategy;Perspective actionelle;Plurilinguisme;Multiculturalité;Tâche;Stratégie |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones |
Abstract: | Este artículo se propone resaltar las referencias conceptuales sobre en el que se basa el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas que se han integrado en el discurso didáctico oficial europeo. Es para nosotros, de las siguientes nociones: la perspectiva de acción (la interacción, las tareas, estrategias), multilingüismo y multiculturalismo. Reportamos su génesis (vinculándolos a investigaciones previas) y su alcance para el futuro cercano en la enseñanza de idiomas. This contribution focuses on conceptual references which sustain the Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment, and which have been integrated on official didactic discourse along Europe. These notions are: action-oriented perspective (interaction, tasks, strategies), plurilingualism and rnulticulturalism. We signalize their genesis (the links with previous research about thern), and their value for language leaming and teaching in next years. Cet article se propose de mettre en relief les références conceptuelles sur lesquelles s'appuie le Cadre européen commun de référence pour les langues qui ont été intégrées au discours didactique officiel européen. Il s'agit, pour nous, des notions suivantes : la perspective actionnelle (l'interaction, les tâches, les stratégies), le plurilinguisme et la multiculturalité. Nous signalons leur genèse (les reliant aux recherches antérieures) et leur portée pour un proche avenir dans la didactique des langues. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/17255 |
ISSN: | 1135-8637 |
Appears in Collections: | Cuadernos de Filología Francesa Nº 18 (2007) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1135-8637_18_157.pdf | 466,46 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License