Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/17634
Title: Qué referencias bibliográficas han sido utilizadas en orientación vocacional. Un estudio a través de la Revista Española De Orientación Y Psicopedagogía
Authors: Flores Buils, Raquel
Gil Beltrán, José Manuel
Caballer Miedes, Antonio
Martínez Martínez, Miguel Ángel
Keywords: Orientación Vocacional;Estudio Cientimétrico;Vocational guidance;Scientometric study
Issue Date: 2008
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: El objetivo de este trabajo es realizar un estudio de los Documentos de Referencia que han sido más utilizados por los autores que han publicado sus artículos sobre Orientación Vocacional en la Revista Española de Orientación y Psicopedagogía, ya que esta viene a ser la más representativa en el campo de Orientación Vocacional en nuestro país, como órgano de difusión de la Asociación Española de Orientación y Psicopedagogía. Teniendo en cuenta el Indicador Cientimétrico “Referencias Bibliográficas”, llevamos a cabo la elaboración de la ficha cientimétrica. De ella presentamos los resultados correspondientes a “Documento de Referencia”, teniendo en cuenta los autores, tipo de documento e idioma de publicación. Esto nos permiten conocer cuales son los autores que ejercen más influencia en nuestro país en el campo de la Orientación Vocacional, así como los documentos que son más consultados y utilizados en este campo.
The purpose of this paper is to conduct a study of the reference documents most widely used by the authors who have published their articles on vocational guidance in Revista Española de Orientación y Psicopedagogía (REOP), this being the most representative journal in the field of vocational guidance in Spain since it is the organ of information dissemination of the Spanish Guidance and Psychopedagogy Association. By taking into consideration the “Bibliographic References” scientometric indicator, we created a scientometric card. From this card, we present the results corresponding to “reference document”, where we consider authors, type of document and language of publication. The results allow us to know which authors are more influential in our country in the field of vocational guidance, as well as the documents most widely consulted and used in this field.
URI: http://hdl.handle.net/10662/17634
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2008 Nº 1, Vol. 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2008_1_4_249.pdf83,64 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons