Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/17728
Title: Homero en la formación retórico-escolar griega: etopeyas con tema del Ciclo Troyano
Authors: Ureña Bracero, Jesús
Keywords: Homero;Etopeya;Formación retórica-escolar;Tradición clásica;Homer;Rhetorical-scholastic training;Classic tradition
Issue Date: 1999
Publisher: Consejo Superior de Investigaciones Científicas, CSIC: Instituto de Lenguas y Culturas del Mediterráneo y Oriente Próximo -ILC
Abstract: Este trabajo es un amplio estudio de la etopeya con temas del ciclo troyano. Se trata de un intento de interrelacionar los datos procedentes de las reglas retóricas de los manuales de ejercicios escolares y del ejemplo práctico existente, con la importancia del modelo homérico (textos, escolios, comentarios).
This paper is a broad study of ethopoeia with themes from the Troyan cycle. It is an attempt to interrelate data from rhetorical rules in school exercise manuals, and from the extant practical example with the importance of the Homeric model (texts, scholia, commentaries).
URI: http://hdl.handle.net/10662/17728
ISSN: 0013-6662
DOI: 10.3989/emerita.1999.v67.i2.178
Appears in Collections:DCANT - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
emerita_1999_v67_i2_178.pdf89,72 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons