Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/18393
Title: Detrás del diagnóstico de Déficit Atencional
Authors: Domínguez Rodríguez, Pilar
Taborda, Ruth Alejandra
Keywords: Déficit Atención;Diagnóstico;Historial relacional;Attention Deficit;Diagnosis;Relational history
Issue Date: 2006
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: Con el propósito de brindar nuevas aportaciones a la comprensión del desarrollo del trastorno de Déficit Atencional con o sin hiperactividad que puedan esclarecer qué expresa el síntoma en el desarrollo de un sujeto en un espacio intersubjetivo, nos proponemos presentar un estudio descriptivo del material clínico analizado en niños de sexo masculino que arribaron a la consulta psicológica a posteriori del diagnóstico neurológico. El material clínico analizado proviene del diagnóstico individual y fue enriquecido en el devenir de la atención psicoterapéutica de grupos paralelos de padres y de hijos, de un año de duración, realizada en el Centro Interdisciplinario de Servicios de la Universidad Nacional de San Luis (CIS).
In order to provide new contributions to the understanding of the development of Attention Deficit disorder with or without hyperactivity that can clarify what the symptom expresses in the development of a subject in an intersubjective space, we propose to present a descriptive study of the clinical material analyzed in male children who arrived at the psychological consultation after the neurological diagnosis. The clinical material analyzed comes from the individual diagnosis and was enriched in the evolution of the psychotherapeutic care of parallel groups of parents and children, of one year duration, carried out in the Interdisciplinary Center of Services of the National University of San Luis (CIS).
URI: http://hdl.handle.net/10662/18393
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2006 Nº 1, Vol. 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2006_1_3_323.pdf184,31 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons