Identificador persistente para citar o vincular este elemento: http://hdl.handle.net/10662/19352
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dc.contributor.authorNieves Pavón, Sergio-
dc.contributor.authorLópez Mosquera, Natalia-
dc.contributor.authorJiménez Naranjo, Héctor Valentín-
dc.date.accessioned2024-01-25T18:00:11Z-
dc.date.available2024-01-25T18:00:11Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.issn0969-6989-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/19352-
dc.description.abstractSmart Tourist Destinations (STDs) are revolutionising the tourism landscape by leveraging technology to enhance tourism experiences. Nonetheless, this study shows that little attention has been paid to how tourists’ perceptions impact the use of tourism applications within STDs. To address this gap, the study introduces a unique conceptual framework based on the Stimulus–Organism–Response (SOR) model. This approach considers various aspects, such as social, cultural, physical and environmental stimuli, while also considering satisfaction and perceived value as internal responses and loyalty as the ultimate response. A quantitative study of 554 tourists visiting the STD of C´aceres was conducted to validate this framework. The findings provide insights into the relationships among stimuli, mobile apps and loyalty, offering transformative potential for shaping tourists’ attitudes and behaviours. Overall, this study sheds light on the transformative potential of technological solutions in STDs and presents practical implications for destination management and the development of effective strategies to improve tourism experiences.es_ES
dc.description.abstractLos destinos turísticos inteligentes (DTI) están revolucionando el panorama turístico al aprovechar la tecnología para mejorar las experiencias turísticas. Sin embargo, este estudio muestra que se ha prestado poca atención a cómo influyen las percepciones de los turistas en el uso de las aplicaciones turísticas en los STD. Para colmar esta laguna, el estudio introduce un marco conceptual único basado en el modelo Estímulo-Organismo-Respuesta (SOR). Este enfoque tiene en cuenta diversos aspectos, como los estímulos sociales, culturales, físicos y ambientales, al tiempo que considera la satisfacción y el valor percibido como respuestas internas y la lealtad como respuesta última. Para validar este marco se realizó un estudio cuantitativo con 554 turistas que visitaron la ETS de C'aceres. Los resultados permiten comprender mejor las relaciones entre estímulos, aplicaciones móviles y fidelidad, y ofrecen un potencial transformador para moldear las actitudes y comportamientos de los turistas. En conjunto, este estudio arroja luz sobre el potencial transformador de las soluciones tecnológicas en las ETS y presenta implicaciones prácticas para la gestión de destinos y el desarrollo de estrategias eficaces para mejorar las experiencias turísticas.es_ES
dc.description.sponsorshipThis publication has been made possible thanks to funding granted by the Consejería de Economía, Ciencia y Agenda Digital de la Junta de Extremadura.es_ES
dc.format.extent11 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherElsevieres_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectLoyaltyes_ES
dc.subjectSatisfacciónes_ES
dc.subjectDestinos turísticos inteligenteses_ES
dc.subjectTeoría SORes_ES
dc.subjectEstímuloses_ES
dc.subjectTecnologíaes_ES
dc.subjectSatisfactiones_ES
dc.subjectSmart tourism destinationes_ES
dc.subjectSOR Theoryes_ES
dc.subjectTechnologyes_ES
dc.titleThe factors influencing STD through SOR theoryes_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco5312.90 Economía Sectorial: Turismoes_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationNieves Pavón, S., López Mosquera, N., Jiménez Naranjo, V. (2023). The factors influencing STD through SOR theory. "Journal of Retailing and Consumer Services", 75, 1-11. https://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103533es_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Economía Financiera y Contabilidades_ES
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.1016/j.jretconser.2023.103533es_ES
dc.identifier.doi10.1016/j.jretconser.2023.103533-
dc.identifier.publicationtitleJournal of Retailing and Consumer Serviceses_ES
dc.identifier.publicationissue103533es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage103533-1es_ES
dc.identifier.publicationlastpage103533-11es_ES
dc.identifier.publicationvolume75es_ES
dc.identifier.orcid0000-0003-2228-2806es_ES
dc.identifier.orcid0000-0003-2029-8812es_ES
dc.identifier.orcid0000-0003-1674-1340es_ES
Colección:DEFYC - Artículos

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