Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/21843
Title: Cultura y marketing en las bibliotecas públicas españolas: actividades, iniciativas y recursos
Authors: Herrera Morillas, José Luis
Pérez Pulido, Margarita
Keywords: Cultura;Marketing;Bibliotecas públicas;Servicios bibliotecarios;Promoción;Culture;Public libraries;Library services;Promotion
Issue Date: 2007
Publisher: Ediciones Profesionales de la Información (EPI)
Abstract: Hoy es imprescindible que las bibliotecas promuevan el uso de sus servicios, se den a conocer y atraigan a los lectores. Este artículo analiza la difusión cultural y el marketing en las bibliotecas públicas españolas. Se consultan 183 sitios web. Se recopilan las actividades, iniciativas y recursos. Se sistematizan, cuantifican y describen.
Today it is essential for libraries to promote the use of their services, make themselves be known and attract readers. This article discusses the cultural dissemination and marketing in Spanish public libraries, based on an analysis of 183 web sites. Information was gathered on activities, initiatives and resources that were then systematized, quantified and described.
URI: http://hdl.handle.net/10662/21843
ISSN: 1386-6710
DOI: 10.3145/epi.2007.ene.08
Appears in Collections:DINCO - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
epi_2007_ene_08.pdf1,7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons