Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/22178
Title: Las metáforas emocionales de profesores en formación de infantil, primaria y psicopedagogía
Other Titles: The emotional metaphors of Prospective Childhood, Primary, and Psychopedagogy Teachers
Authors: Mellado Bermejo, Lucía
Luengo González, María Rosa
Montaña Conchiña, Juan Luis de la
Bermejo García, María Luisa
Keywords: Metáforas;Emociones;Formación del profesorado;Educación infantil y primaria;Psicopedagogía;Metaphors;Emotions;Teacher training;Nursery and primary education;Psychopedagogy
Issue Date: 2016
Publisher: Ediciones Universidad de Salamanca
Abstract: En este estudio se analizan las metáforas personales relacionadas con las emociones de estudiantes del grado de maestro durante el primer año de estudios y de estudiantes de Psicopedagogía durante su último año, procedentes de la Facultad de Educación de Badajoz. La muestra está formada por 35 estudiantes del Grado de Maestro de Educación Infantil, por 50 estudiantes del Grado de Maestro de Educación Primaria y por 46 estudiantes de la Licenciatura de Psicopedagogía, durante el curso 2010/2011, donde se les plantearon dos preguntas abiertas. En la investigación realizada encuadramos las metáforas en las cuatro categorías de Leavy, McSorley y Boté (2007): conductistas-transmisivas, cognitivas-constructivistas, situadas y autorreferenciadas.
This study analyzes the personal metaphors related to emotions of students in the first year of Maestro degree studies, and students of Psychopedagogy degree in the last year, from the Faculty of Education of Badajoz. The sample comes from 35 students of Maestro degree of Childhood Education, 50 students of Maestro degree of Primary Education, and 46 students of Psychopedagogy degree, during the year 2010/2011 where he raised two open questions. In research conducted metaphors in the four categories of Leavy, McSorley and Boté (2007): transmissive/ behavioral, cognitive/constructivist, situated and self-referential.
URI: http://hdl.handle.net/10662/22178
ISSN: 2386-3927
DOI: 10.14201/et2016341179195
Appears in Collections:DDCSL - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
et2016341179195.pdf526,97 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons