Listar "DFING - Artículos" por Clasificación UNESCO 57 Lingüística
Mostrando resultados del 1 al 8 de 8
Año | Título | Autor/a |
2018 | A corpus-based approach to Charles Dickens’s use of direct thought presentation | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2018 | An analysis of Charles Dickens’s gender-based use of speech verbs | Ruano San Segundo, Pablo; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2022 | Intercultural and linguistic competences for engineering ESP classes: A didactic framework proposal through problem-based learning | Fielden Burns, Laura Victoria; Rico García, María Mercedes; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2016 | Measuring the productive vocabulary of secondary school CLIL students: is Lex30 a valid test for low-level school learners? | Alejo González, Rafael; Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2002 | Notes on metaphorical schemata and the search for equivalence in translating English and Spanish | Piquer Píriz, Ana María; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2014 | [Reseña] Statistical Methods in Language and Linguistic Research | Curado Fuentes, Alejandro Blas; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
1997 | El texto de "Politics and the English language" y el contexto de "Newspeak". A propósito de una crítica de las ideas lingüísticas de George Orwell | López Ortega, Ramón; Oncins Martínez, José Luis; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |
2012 | Variability in L2 acquisition of formulaic sequences: a study of linguistic factors in the use and learning of phrasal verbs by non-native speakers | Alejo González, Rafael; Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Inglesa |