Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/26613
Title: Análisis del déficit de atención en el TDAH en la población escolar
Other Titles: Analysis of attention deficit in ADHD in the school population
Authors: Macías Pingarrón, José Alberto
Núñez-Barranco Fernández, Coral
Rodríguez Rego, Jesús Manuel
Macías García, Antonio
Mendoza Cerezo, Laura
Paniagua Simón, Luis Lorenzo
Keywords: Trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH);Características;Población escolar;Escala Escolar de Conners;Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD);Characteristics;School population;Conners' School Scale
Issue Date: 2025
Publisher: Elsevier
Abstract: El trastorno por déficit de atención e hiperactividad (TDAH) es una de las condiciones psiquiátricas más comunes en la infancia, afectando entre el 6 y el 10% de los niños en edad escolar y con posibles repercusiones en la vida adulta. Dada su alta prevalencia y su impacto en el desarrollo académico y social, es crucial comprender la concordancia entre las valoraciones realizadas por padres y profesores para una evaluación más precisa. Este estudio analiza el nivel de acuerdo entre estas 2 fuentes de evaluación del TDAH en una muestra de alumnos de primaria.
Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is one of the most common psychiatric conditions in childhood, affecting 6-10% of school-aged children and with possible repercussions in adult life. Given its high prevalence and its impact on academic and social development, it is crucial to understand the agreement between parent and teacher assessments for a more accurate evaluation. This study analyzes the level of agreement between these 2 sources of ADHD assessment in a sample of elementary school students.
URI: http://hdl.handle.net/10662/26613
ISSN: 0212-6567
DOI: 10.1016/j.aprim.2025.103278
Appears in Collections:DEXGR - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
j_aprim_2025_103278.pdf648,6 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons