Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3116
Title: Cultura literaria y cultura mediática. Implicaciones para la educación literaria
Other Titles: Literary and media-related culture. Implications for literary education
Authors: MMartos García, Alberto E.
Keywords: Educación literaria;Nuevos lectores;Fans;Cibercultura;Prácticas de lectura;Literary education;New readers;Cyberculture;Practices of reading
Issue Date: 2009
Publisher: Universidad de Extremadura. Facultad de Educación
Abstract: Se plantean en este artículo la relación, de un lado, entre las sagas, como narraciones seriales que aparecen en diferentes lenguajes y formatos -como el cine, la televisión o los libros- y, en particular, las llamadas prácticas de fan fiction, y, del otro, las repercusiones de estos fenómenos en el ámbito educativo, en particular, de cara a la educación literaria y audiovisual en el ámbito tanto de lo concerniente a la educación formal como a la informal. Se revisa el papel de los nuevos modos de lectura y escritura en la era digital, y su relación con la educación literaria.
This article sets out the relationship between sagas seen as serial stories appearing in several languages and formats -i.e. cinema, T.V. and books- and especially, the so called fan fiction practices. On the other hand, it also pays attention to the repercussions of these phenomena in the educational area, particularly, as regards literary and audio-visual education in the area concerned to both formal and informal education. Besides, the role of the new ways of reading and writing in the digital age is also checked, and its relationship with the literary education.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3116
ISSN: 0213-9529
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 28, nº 2 (2009)
DDCSL - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_2009_28_2_31.pdf876,93 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons