Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/3575
Title: ¿Sería la autoeficacia una variable influyente en los alumnos de ciencias del trabajo?
Authors: Sánchez Herrera, Susana
Gómez Acuñas, Mercedes
Gordillo Gordillo, María Dolores
García Aparicio, Virgilio
Pérez Ruiz, María Luisa
Pérez de las Vacas Aparicio, Celedonio
Keywords: Autoeficacia;Género;Creencias propias;Teoría social;Autoefficiency;Kind;Own beliefs;Social theory
Issue Date: 2012
Publisher: Universidad de Extremadura
Asociación INFAD
Abstract: El presente estudio plasma la relevancia de la Autoeficacia en el desarrollo emocional y profesional en la persona. La autoeficacia se refiere a los juicios de cada persona tiene sobre las propias capacidades para organizar y ejecutar las acciones requeridas en el manejo de posibles situaciones específicas. (Blanco, 2010). La muestra elegida pertenece a la población de estudiantes de la Universidad de Extremadura, en concreto de la titulación de Ciencias del Trabajo, por considerarla la más adecuada para el ámbito laboral. El Instrumento utilizado fue la Escala de Autoeficacia Percibida de Del Pozo, “Variables Cognitivas y Participación Comunitaria.
The present study forms the relevancy of the Autoefficiency in the emotional and professional development in the person. The autoefficiency refers to the judgments of every person has on the own aptitudes to organize and execute the actions needed in the managing of possible specific situations. (Blanco, 2010). The chosen sample belongs to the population of students of the University of Estremadura, in particular of the qualifications of Sciences of the Work, for considering her to be most adapted for the labor area. The used Instrument was the Scale of Autoefficiency Perceived of Of The Well, “Cognitive Variables and Community Participation.
URI: http://hdl.handle.net/10662/3575
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2012_1_4_471.pdf3,09 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons