Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/3630
Title: | Contraste de dos modalidades instruccionales en competencia comunicativa escrita: producto y proceso |
Authors: | Álvarez Fernández, María Lourdes García Sánchez, Jesús Nicasio García Martín, Judit Díez Caso, Héctor |
Keywords: | Modalidades instruccionales;Programa de instrucción;Competencia comunicativa escrita;Producto textual;Proceso escritor;Instructional program;Written communication;Textual product;Writing process |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidad de Extremadura Asociación INFAD |
Abstract: | La presente comunicación tiene como finalidad presentar dos modalidades de instrucción en competencia comunicativa escrita, una focalizada en el producto textual y otra en el proceso escritor, dentro de un programa de instrucción de carácter on-line, en curso, el cual centra sus esfuerzos en el desarrollo de las habilidades ocupacionales relacionadas con la búsqueda de empleo, a través de la capacitación en herramientas específicas para tal fin, considerando el desarrollo de ciertas competencias básicas en la sociedad, como la competencia comunicativa escrita. Durante la realización de este estudio se recibieron ayudas competitivas del proyecto del MICINN (EDU2010- 19250) para el trienio 2010-2013; concedido al IP J. N. García; así como dos Becas FPI del MICINN adscritas a proyectos (M. L. Álvarez; J. García Martín). The current paper has as an objective to present two modalities of writing instruction, one that is focused on the textual product while the other focuses on the writing process. These instructional methods are framed within the format of an online program, which specifically centers its efforts on occupational skills related to the job search, by placing under consideration basic social competencies such as written communication. During the course of this study, we received competitive aids from the MICINN project (EDU2010-19250) for the three-year period of 2010-2013; awarded to IP J. N. García along with two scholarship funds FPI from MICINN assigned to projects (M.L. Álvarez; J. García Martín). |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/3630 |
ISSN: | 0214-9877 |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2012 Nº 1, Vol. 4 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2012_1_4_261.pdf | 2,29 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License