Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4873
Title: Análisis didáctico de los libros de vacaciones de 5º curso de Educación Primaria
Other Titles: Analysis of holiday books from 5th grade Primary Education
Authors: Morales Menayo, Carmen
Keywords: Actividades dirigidas;Autoaprendizaje;Autoevaluación;Didáctica;Enseñanza individualizada;Directed activities;Self-learning;Self-assessment;Teaching;Individualized instruction
Issue Date: 2015
Publisher: Junta de Extremadura: Consejería de Educación
Abstract: La época estival les brinda a los padres de nuestros alumnos la posibilidad de adquirir los libros que ofertan las editoriales para que los niños repasen los conocimientos adquiridos durante el curso. Todas las editoriales ofrecen este tipo de materiales, de ahí el interés por analizar desde el punto de vista legislativo, didáctico y pedagógico los libros vacacionales de cinco editoriales distintas. En este artículo se justifica la importancia de estos libros y se persigue, a través del análisis de su estructura y los tipos de actividades que presentan, encuadrar las corrientes y autores de teorías psicológicas y pedagógicas más importantes.
The summer provides parents of our students the opportunity to acquire the books that publishers offer to the children review the knowledge acquired during the course. All publishers offer this type of material, hence the interest in analyzing from the legislative, educational and pedagogical books the holiday five different publishers view. In this article the importance of these books is justified and pursued through analysis of its structure and the types of activities that present current frame and authors of major psychological and pedagogical theories.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4873
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:DDCSL - Artículos
Tejuelo Vol. 21, nº 1 (2015)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_21_154.pdf250,59 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons