Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5108
Title: LMS Software study and a practical application in Language and Literature Didactics
Other Titles: Aplicación práctica en Didáctica de la lengua y la literatura del software LMS
Authors: Portugal Iglesias, Raquel
Keywords: Sistema de Administración de Enseñanza;LMS;CMS;Gestión de contenidos;On-line learning;Learning Management System;Virtual Learning Environment;VLE;Content Management System
Issue Date: 2009
Publisher: Junta de Extremadura: Consejería de Educación
Abstract: La innovación tecnológica en la educación on-line a través de Plataformas Web de Gestión de Contenidos ha supuesto un avance en el proceso de enseñanza-aprendizaje del estudiante. La gran variedad de plataformas software precisa de un análisis pormenorizado que permita localizar el apropiado Sistema de Administración de la Enseñanza (LMS) que compagine las necesidades de la organización con los requisitos hardware y software del sistema a implantar. Además, es crucial tener en cuenta otras demandas, como reescribir, adaptar contenidos o intercambiar materiales educativos o información con otras organizaciones; por ello la plataforma LMS debe adecuarse a estándares o especificaciones internacionales como SCORM o IMS. En este sentido, el LMS Atutor proporciona la accesibilidad, adaptabilidad y facilidad en instalación y configuración requeridas para la puesta en producción de contenidos y utilidades online en un entorno de software libre. Plataforma que puede contribuir a la labor docente en la elaboración de cursos de la disciplina de Lengua y Literatura además de proveer al estudiante de facilidades para la comunicación, acceso a la información, y autoaprendizaje online.
On-line tecnological Innovation on education using Web Content Management System Platforms has involved a teaching-learning process advance in students. The wide variety of software platforms requires a comprehensive analysis allowing to locate the appropriate Learning Management System (LMS), which combines organization's needs with hardware and software requirements for the system to be deployed. Additionally, it is crucial the fact of bearing in mind other demands , such as rewriting, adapting contents or interchange educative materials or information with other organizations. Along these lines LMS platform must be adjusted to international standards and specifications like SCOMR or IMS. In this sense, LMS Atutor provides accesibility, adaptability, and installation and configuration facilities required for contents and on-line utilities to be put into production in a open source environment. This platform can contribute to teaching work in Language and Literature subject courses development and even offer comunication facilities to student related to information access and online self-study.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5108
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 06, nº 1 (2009)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_6_16.pdf770,85 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons