Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5372
Title: Students’ development in different educational systems
Authors: Shadrikov, Vladimir D.
Kuznetsova, Maria D.
Keywords: Sistema educativo;Desarrollo;Capacidad intelectual;Actividad de aprendizaje;Funciones y operaciones mentales;Rasgo de personalidad;Educational system;Intellectual ability;Development;Learning activity;Mental functions and operations;Personality trait
Issue Date: 2013
Publisher: INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: El artículo revela las conclusiones del trabajo experimental que se ha realizado para comparar tres sistemas educativos rusos (sistema tradicional, sistema de Zankov y el sistema de Elkonin-Davidov) en sus potencialidades para desarrollar las capacidades intelectuales y los rasgos de personalidad de los jóvenes estudiantes. El complejo de índices (habilidades intelectuales y rasgos de personalidad) ha sido identificado para examinar los sistemas educativos. Son los índices de atención, memoria, pensamiento, imaginación y rasgos de personalidad (motivo de logro, motivos de aprendizaje y empatía). Como resultado del experimento realizado del desarrollo de los estudiantes en los diferentes sistemas educativos se ha identificado que cada uno de estos sistemas examinados desarrolla diferentes funciones mentales y operaciones.
The article reveals the findings of the experimental work that has been done in order to compare three Russian educational systems (traditional system, Zankov’s system and the system of Elkonin-Davidov) in their potentials to develop the junior schoolchild intellectual abilities and personality traits. The complex of indices (intellectual abilities and personality traits) has been identified to examine the educational systems. They are the indices of attention, memory, thinking, imagination and personality traits (achievement motive, learning motives and empathy). As a result of conducted experiment of the students’ development in different educational systems it has been identified that each of examined systems are ‘developmental’ however each develops different mental functions and operations.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5372
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2013 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2013_1_2_229.pdf372,74 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons