Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5538
Title: El cuento en la Educación Primaria: un recurso para la clase de francés
Authors: Maya Retamar, María Guadalupe de la
Keywords: Cuento;Educación primaria;French Classes;Aprendizaje de francés;Story;Primary Education;French language
Issue Date: 1995
Publisher: Universidad de Extremadura: Servicio de Publicaciones
Abstract: Con la implantación de la L.O.G.S.E, la edad de inicio del aprendizaje de una lengua extranjera, se adelanta a los ochos años. El objetivo primordial es que el alumnado aprenda a comunicarse y esto, a través de actividades que les sean significativas, logrando así, que se involucren más en el proceso de enseñanza/aprendizaje. De entre las numerosas técnicas que se pueden a utilizar en el aula de francés de Primaria, el cuento se presenta como un recurso muy adecuado ya que permite trabajar todas las destrezas partiendo de los campos de interés de los niños. Presentamos algunos criterios para seleccionar los cuentos a explotar así como actividades que se pueden desarrollar a partir de ellos.
With the introduction of L.O.G.S.E the starting age fer learning a foreign language has been moved forwards to 8 years. The primary objective is that pupils learn to communicate using activities which are applicable, so then an therefore achieving through this their greater involvement in the teaching process. From amongst the many technics which can be used in the Primary School French class, storytelling presents itself as the most suitable resource since it allows all language skills to be exercised within the areas of children's interest. We will present here s or ne approaches to be used in choosing the stories from which activities can ve developed in this way.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5538
ISSN: 0210-9529
Appears in Collections:Campo Abierto nº 12 (1995)
DDCSL - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_12_195.pdf942,83 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons