Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/5800
Title: Estudio de partes de disciplina durante un curso escolar en el I.E.S “San Roque” (Badajoz)
Authors: Gordillo Gordillo, María Dolores
Navarro Montaño, María José
Gordillo Montaño, María José
Gordillo Solanes, Teresa
Navarro Montaño, Antonia
Keywords: Disciplina escolar;Centros educativos;Convivencia;School discipline;Educational Centers;Coexistence programs
Issue Date: 2013
Publisher: INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: El centro educativo ha de ser un lugar donde se pueda practicar y aprender la convivencia entre todos los participantes. Son muchas las normativas tanto a nivel nacional como autonómico las que intentan legislar todo lo relacionado con la convivencia en los centros. Las administraciones han apostado por la convivencia, llevando a cabo multitud de Programas. Para interpretar situaciones de mala convivencia hemos llevado a cabo esta investigación, en las que he analizado los conflictos que se dan entre profesorado y alumnado y lo he hecho a través del análisis de los partes de expulsión de clase y de las sanciones impuestas. En este trabajo queremos analizar el día a día en las aulas, los continuos conflictos, disrupciones y en definitiva la dificultad que tienen muchos profesores para poder realizar su trabajo con dignidad y calidad.
The school must be a place where you can practice and learn coexistence among all participants. There are many regulations at both the national and regional trying to legislate everything related to the coexistence in schools. Administrations have opted for coexistence, carrying out many programs. To interpret bad living situations we conducted this research, in which I analyzed the conflicts that exist between teachers and students and I have done through the analysis of class-out portions and sanctions. In this paper we analyze the everyday classroom, continued conflict, disruption and ultimately the difficulty many teachers to do their job with dignity and quality.
URI: http://hdl.handle.net/10662/5800
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2013 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2013_1_2_413.pdf118,99 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons