Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/5833
Title: | La proyección internacional de las universidades españolas en sus sedes webs |
Other Titles: | The international scope of the Spanish universities on the websites |
Authors: | Carrillo Durán, María Victoria Castillo Díaz, Ana Blanco Sánchez, Tania |
Keywords: | Proyección internacional;Universidades españolas;Marca universidad;Sede web;International scope;Spanish universities;University brand;Website |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidad del Zulia |
Abstract: | La internacionalización es cada vez un aspecto más importante en
las universidades españolas, debido al Espacio Europeo de Educación
Superior (EEES), la movilidad geográfica de profesores y alumnos, las
becas internacionales, etc. De este modo, las universidades tienen grupos
de interés, a los que tienen que captar a través de su principal tarjeta
de presentación: las sedes webs. Por ello, el objetivo de esta investigación
es analizar cómo las universidades españolas están comunicando su
internacionalización a través de sus sedes webs. Los resultados muestran
sus puntos fuertes y débiles y aportan recomendaciones a la hora de proyectar
su marca universidad. Internationalisation is an increasingly important aspect in the Spanish universities, due to the European Higher Education Area (EHEA), the geographical mobility of teachers and students, international scholarships, etc. Thus, universities have interest groups, who have to pick through your main card: the web sites. Therefore, the objective of this research is to analyse how the Spanish universities are communicating its internationalization through their web sites. The results show its strengths and weaknesses and provide recommendations when designing their brand university. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/5833 |
ISSN: | 1012-1587 |
Appears in Collections: | DINCO - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1012-1587_31_Nº especial 1_183.pdf | 555,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License