Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/6904
Title: Ilustración del uso de la plataforma Moodle como portfolio Virtual y seguimiento en el proceso de instrucción
Authors: Pacheco Sanz, Deilis Ivonne
García Sánchez, Jesús Nicasio
Keywords: Metodologías activas;Registro;Tareas;Tiempo;Evaluación continua;Plataforma Moodle;Active methodologies;Registration;Tasks;Time;Continuous evaluation;Platform Moodle
Issue Date: 2013
Publisher: INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: Se presenta un estudio cuya finalidad es obtener información, a través de un cuestionario u hoja de registro de tareas y tiempos, sobre las tareas desarrolladas por los estudiantes y el tiempo empleado en cada una de las mismas, a partir del uso de la plataforma Moodle como portfolio virtual y seguimiento en el proceso de instrucción. La muestra del estudio corresponde a un total de 67 estudiantes del curso 2009-2010 de dos asignaturas de Psicopedagogía. Los resultados obtenidos confirman que ambas asignaturas se adecúan tanto a los nuevos requerimientos, en cuanto a la dedicación temporal que exigen al alumnado para desarrollar las actividades asignadas, como a las competencias pretendidas por cada una de ellas.
We present a study aimed at obtaining information through a questionnaire or registration form and timing of tasks on the tasks performed by the students and the time spent on each of them, from the use Moodle platform as virtual portfolio and monitoring the instructional process. The study sample corresponds to a total of 67 students from the 2009-2010 academic year two Psychology courses. The results confirm that, indeed, both subjects, so far, corresponds to the new requirements in terms of time commitment requiring the students to develop competencies assigned activities alleged by each of these subjects.
URI: http://hdl.handle.net/10662/6904
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2013 Nº 1, Vol. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2013_1_2_703.pdf327,17 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons