Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/8352
Title: Influencia de las tecnologías de la información y comunicación en la educación
Other Titles: The influence of the information and communication technologies in education
Authors: Fajardo Bullón, Fernando
Keywords: Educación;Teoría del aprendizaje social;Education;Social Learning Theory;Tecnologías de la información y la comunicación (TIC);Information and communication technologies (ICT)
Issue Date: 2010
Publisher: Junta de Extremadura
Series/Report no.: Tejuelo Monográfico;4
Abstract: Actualmente las nuevas tecnologías de la información y comunicación avanzan a un ritmo extraordinario. En este artículo se pretende hacer un análisis sobre las ventajas e inconvenientes del uso de las nuevas tecnologías en la educación y la necesidad de un proceso de adaptación a la situación actual. Para ello se analiza la Teoría del Aprendizaje Social como herramienta clave para un aprendizaje actualizado y de gran potencial que, unido a la formación del profesorado, puede significar una manera diferente de entender la didáctica de las materias educativas.
At the present time, the new information and communication technologies are moving forward at a extraordinary pace. This article try to analyze the advantages and disadvantages of using new technologies in education and the need for an adaptation process to the current situation. It also discusses the Social Learning Theory as a key tool for an high potential and updated learning, that coupled with teacher training, can mean a different way to understand the educational materials didactics.
URI: http://hdl.handle.net/10662/8352
ISSN: 1988-8430
Appears in Collections:DPSAN - Artículos
DPSAN - Libros o capítulos de libros
Tejuelo Monográfico Nº 04 (2010)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_monografico_04_9.pdf247,21 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons