Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/9319
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPalmer, Ítaca-
dc.contributor.authorCampos Fernández-Fígares, María del Mar-
dc.date.accessioned2019-05-17T10:25:13Z-
dc.date.available2019-05-17T10:25:13Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1988-8430-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/9319-
dc.description.abstractEste artículo pretende abordar la enseñanza del español como lengua extranjera (ELE) valiéndonos de textos de la tradición popular, por su carácter más cercano a la oralidad, enmarcándolo en el aprendizaje por competencias y, más en concreto, en la competencia comunicativa que aparece referenciada en las normativas oficiales. Se propone una recuperación de estos textos patrimoniales para el conocimiento/reconocimiento del patrimonio cultural y, además, como base para la escritura creativa, a través de las tecnologías disponibles en el aula, de textos similares originales con los que conformar una fono/videoteca de aula o centro.es_ES
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to address the Teaching of Spanish as a Foreign Language (TSFL) through the use of short traditional or popular texts. These are closer in character to spoken language, thus providing an opportunity to implement a competence-based approach to learning-namely through communicative competence, which is at the centre of standard syllabi today. These popular texts are presented here as a tool for teaching cultural heritage as well as being an optimal base for creative writing workshops. All of which is carried out through the use of new classroom technologies and other, similar texts with which to create an educational audiovisual catalogue for the classroom and/or the school.es_ES
dc.format.extent28 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Extremaduraes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEspañol como Lengua Extranjera (ELE)es_ES
dc.subjectPatrimonio literarioes_ES
dc.subjectInnovación educativaes_ES
dc.subjectSpanish as a Foreign Language (SFL)es_ES
dc.subjectLiterary heritagees_ES
dc.subjectEducational innovationes_ES
dc.titleAdivinanzas en el aula de ELE: literatura oral, patrimonio e innovación educativaes_ES
dc.title.alternativeRiddles in the SFL class: oral literature, heritage and educational innovationes_ES
dc.typearticlees_ES
dc.description.versionpeerReviewedes_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco5701.07 Lengua y Literaturaes_ES
dc.subject.unesco5701.11 Enseñanza de Lenguases_ES
dc.subject.unesco6104.02 Métodos Educativoses_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationPALMER, Í. y CAMPOS FERNÁNDEZ-FÍGARES, Mª del M. (2019). Adivinanzas en el aula de ELE: literatura oral, patrimonio e innovación educativa. Tejuelo, 30, 289-316. ISSN 1988-8430es_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.relation.publisherversionhttps://mascvuex.unex.es/revistas/index.php/tejuelo/article/view/3340es_ES
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.17398/1988-8430.30.316es_ES
dc.identifier.doi10.17398/1988-8430.30.289-
dc.identifier.publicationtitleTejueloes_ES
dc.identifier.publicationissue30es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage289es_ES
dc.identifier.publicationlastpage316es_ES
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 30 (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_30_289.pdf803,81 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons