Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1017
Title: Comunicación alternativa aumentativa (C.A.A.): análisis de este nuevo escenario inclusivo
Authors: Sánchez Casado, J. Inmaculada
Benítez Merino, José Miguel
Keywords: Hearing;Disability;Communication;Education;Planning;Quality;Oído;Discapacidad;Comunicación;Educación;Planificación;Calidad
Issue Date: 2013
Publisher: Asociación INFAD y Universidad de Extremadura
Abstract: El colectivo de ciudadanos por razón de una “hipoacusia” constituye un referente más para observar el progreso científico y tecnológico de una sociedad divergente y global. El área conformada por alumnos con pérdidas auditivas abarca una población muy heterogénea, con lo que la “especifidad” de las intervenciones comunicativas que precisan se agudiza. De ahí que esta ponencia pretenda reflexionar sobre una línea de trabajo ecléctica, integrando posicionamientos alternativos y/o aumentativos; un enfoque capaz de establecer parámetros e indicadores académicos que garanticen los mejores resultados, no sólo para los usuarios sordos, con discapacidad auditiva o sordociegos incluidos sino también para todos los demás.
The group of citizens because of a “hearing impaired” is a reference to look more scientific and divergent technological and global society. The area comprising students with hearing loss covers a very heterogeneous population, so the specificity of communication interventions that need becomes acute. Hence, this paper seeks to reflect on an eclectic line of work, integrating alternative positions and / or augmentative, an approach capable of establishing academic benchmarks and indicators to ensure the best results, not only for deaf, hearing impaired or deafblind, including but for everyone else.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1017
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:DPSAN - Artículos
Revista INFAD 2013 Nº 1, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2013_1_1_673.pdf376,69 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons