Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1336
Title: La respuesta didáctica a la diversidad con agentes de software inteligentes
Other Titles: Pedagogial response to diversity with intelligent agents of software
Authors: Bautista Vallejo, José Manuel
Aguaded Gómez, María Cinta
Keywords: Tecnologías de la información y la comunicación;Agentes de software inteligente;Atención a la diversidad;Information and communication technologies;Intelligent agents of software
Issue Date: 2007
Publisher: Universidad de Extremadura
Source: Bautista, J.M. y Aguaded, Mª.C. (2007). La respuesta didáctica a la diversidad con agentes de software inteligentes, Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa - RELATEC, 6 (1), 67-78.
Abstract: Este artículo recoge las contribuciones dentro del ámbito de la tiflotecnología que el estudio de los Agentes de Software Inteligentes aporta en el terreno de la atención educativa a la diversidad conocida comúnmente como atención a la diversidad. El objetivo es abrir un poco más el campo de la tecnología y su juego en el futuro prometedor de la cognición asistida en individuos con problemas índole psicobiológica. Se destacan aportaciones como las de Kautz (2002), en donde la inteligencia artificial permite un mayor grado de autonomía a determinadas personas.
This article focuses on contributions made by the study of Intelligent Agents of Software, in the context of tiflotechnology, to the field of Attention to Diversity in Education, more commonly known as Attention to Diversity. The objective is to make more use of technology in the promising future of assisted cognition in individuals with psychobiological problems. There is special emphasis on contributions like those of Kautz (2002) which point out how artificial intelligence can increase the autonomy of certain people.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1336
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:RELATEC Vol. 06, nº 1 (2007)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_6_1_67.pdf119,8 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons