Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1471
Title: La integración de plataformas de e‐learning en la docencia universitaria: enseñanza, aprendizaje e investigación con “Moodle” en la formación inicial del profesorado
Authors: Correa Gorospe, José Miguel
Keywords: Formación del profesorado;CMS;LMS;E-learning;Teacher training
Issue Date: 2005
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: En este artículo se recoge la experiencia docente universitaria con la plataforma de gestión de contenidos educativos Moodle. Se describen dos ámbitos de utilización en la formación inicial del profesorado: la asignatura de nuevas tecnologías aplicadas a la educación y las practicas de enseñanza, donde ha jugado un rol importante en un proyecto de innovación docente. Se concluye destacando la aportación de la plataforma en clases con ordenador, en procesos de aprendizaje colaborativo.
This article reports a university teaching experience using a platform that manages educational contents named Moodle. Two areas of usage related to the teachers first‐year education are described: the subject ʺnew technologies applied to the educationʺ and the teaching practicum, where an important role in an innovation project has been played (by who or by what). It is concluded by emphasizing the partform´s contribution in computer including classes, in cooperative learning processes.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1471
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:RELATEC Vol. 04, nº 1 (2005)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_4_1_37.pdf367,21 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons