Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/15732
Title: Detectando lo potencial creativo en alumnos de fotografía y artes plásticas
Other Titles: Detecting creative potential in photography and visual arts students
Authors: Vicente Castro, Florencio
Sánchez García, José Carlos
Brito, Silvio Manuel da Rocha
Sánchez Herrera, Susana
Keywords: Creatividad;Genero;Potencial creativo;Enseñanza superior;Evolución;Creativity;Genre;Creative potential;Higher education;Evolution
Issue Date: 2011
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: La “creatividad es la aparición de algo único y original ", constituyendo el proceso de ser sensible a los problemas, a las deficiencias, a los vacíos en el conocimiento, y la falta de armonía, para identificar las dificultades, encontrar soluciones, la formulación de hipótesis acerca de las deficiencias de las pruebas y volver a probar estas hipótesis, y finalmente, comunicar los resultados. Con base en una aplicación de un cuestionario de Hermann de detección de lo potencial creativo, de dos cursos: de fotografía y artes plásticas de un Instituto Superior de Enseñanza en Portugal, y con la utilización del paquete estadístico para las ciencias sociales S.P.S. S., pudimos observar como varia, a lo largo del curso, el potencial creativo de los sujetos, y en consonancia vocación, genero y curso.
“Creativity is the appearance of something unique and original” and constitutes the process of being sensitive to problems, deficiencies, gaps in knowledge, lack of harmony, to identify problems, find solutions, formulating hypotheses about the test failures and re-test these hypotheses, and finally communicating the results. Based on an application of a screening questionnaire Hermann as creative, two courses, one in photography and plastic arts from a Higher Institute of Teaching Portugal, and the use of statistical package for social sciences S.P.S.S., we could observe how various, through along the way, the creative potential of individuals, and consonant genre, vocation, and course.
URI: http://hdl.handle.net/10662/15732
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:DPSAN - Artículos
Revista INFAD 2011 Nº 1, Vol. 3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2011_1_3_265.pdf174,91 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons