Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1772
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCorrea Gorospe, José Miguel-
dc.contributor.authorBlanco Arbe, José Miguel-
dc.date.accessioned2014-07-31T07:53:16Z-
dc.date.available2014-07-31T07:53:16Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.issn1695-288X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/1772-
dc.description.abstractEn este artículo presentamos los resultados de un análisis descriptivo de un estudio cualitativo con medidas pre y post tratamiento, sobre una experiencia de formación de directivos escolares para la integración de las TIC en las aulas. Actualmente estamos exprimentando este modelo de formación de profesores especialistas en integración curricular de TIC con maestros con responsabilid directiva o de coordinación de proyecto, pertenecientes a once escuelas de Educación Primaria del País Vasco (Spain).es_ES
dc.description.abstractIn this paper we present the most important conclusions of the in‐service training experience of school directors and selected faculty members on the use and integration of ICTs in Primary Education. Basing our study on the model of continuous improvement of academic quality, we hope to put forth technological, didactic and organizational tools to school directors and administrators permitting them to integrate ICT`s in their classrooms and develop the links and leadership necessary to assure the continuity of these changes in their institutions. Currently, we have developed this model of training in eleven Primary Schools of the Basque Country (Spain).es_ES
dc.format.extent14 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen_US
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidad de Extremaduraes_ES
dc.relation.ispartofRELATECes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectPrimary schooles_ES
dc.subjectIntegración de las Nuevas Tecnologíases_ES
dc.subjectFormación permanente de directivos y profesoreses_ES
dc.subjectEducación Primariaes_ES
dc.subjectInformation and Communication Technologies usees_ES
dc.subjectIn service teacher and administrative faculty traininges_ES
dc.subjectPrimary Schooles_ES
dc.titleEl proyecto Eskolaberri: evaluación de una experiencia de formación de directivos escolares para la integración de la nueva tecnología en centros de Educación Primariaes_ES
dc.typearticlees_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco1203.10 Enseñanza Con Ayuda de Ordenadores_ES
dc.subject.unesco5803 Preparación y Empleo de Profesoreses_ES
dc.subject.unesco5802.04 Niveles y Temas de Educaciónes_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.type.versionpublishedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad del País Vascoes_ES
Appears in Collections:RELATEC Vol. 03, nº 1 (2004)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_3_1_467.pdf408,41 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons