Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 371
Issue Date | Title | Author(s) |
2019 | Prioritizing Elements of Science Education for Sustainable Development with the MCDA-FDEMATEL Method Using the Flipped E-Learning Scheme | Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Improving climate change awareness of preservice teachers (Psts) through a university science learning environment | Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Conde Núñez, María Carmen; Sánchez Cepeda, José Samuel; Yllana Prieto, Félix; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2024 | ¿Una crisis silenciosa de las humanidades y las ciencias sociales? Análisis filosófico en tres autores relevantes y consecuencias pedagógicas | Corrales Serrano, Mario; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Moreno Losada, José; Zamora Polo, Francisco; Universidad de Sevilla; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura |
2022 | Bilingual teaching and homework: analysis of families’ emotional variables (Enseñanza bilingüe y deberes escolares: análisis de las variables emocionales familiares) | Ramírez Orduña, Martina Soledad; Sánchez Herrera, Susana; Cubero Juánez, Javier; Borrachero Cortés, Ana Belén; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2020 | Motives of Future Elementary School Teachers to Be Physically Active | Durán Vinagre, Miguel Ángel; Feu Molina, Sebastián; Sánchez Herrera, Susana; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2024 | Analysis of Gender Issues in Computational Thinking Approach in Science and Mathematics Learning in Higher Education | de la Hoz, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Álvarez Murillo, Andrés; Martín Tardío, Miguel Ángel; Cañada Cañada, Florentina; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos |
2024 | Educational robotics for science and mathematics teaching: Analysis of pre-service teachers' perceptions and self-confidence | de la Hoz, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Cañada Cañada, Florentina; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2021 | Analysis of Digital Literacy in Health through Active University Teaching | de la Hoz, Alejandro; Cubero Juánez, Javier; Melo Niño, Lina Viviana; Durán Vinagre, Miguel Ángel; Sánchez, Susana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología |
2024 | Análisis del Interés, del Aprendizaje a lo Largo de la Vida, en Alimentación y Nutrición Saludable en la Universidad de Mayores de Extremadura | De la Hoz, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2015 | A Comprehensive Application To Assist in Acid–Base Titration Self-Learning: An Approach for High School and Undergraduate Students | González Gómez, David; Airado Rodríguez, Diego; Cañada Cañada, Florentina; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2014 | An operational method to supporting siting decisions for sustainable rural second home planning in ecotourism sites | Jeong, Jin Su; García Moruno, Lorenzo; Hernández Blanco, Julio; Jaraíz Cabanillas, Francisco Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Arte y Ciencias del Territorio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2022 | Mathematics self-belief comparison and examination of pre-service teacher (PST) through a flipped-open calculation based on numbers (ABN) learning method | Jeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas |
2017 | A web-based scaffolding-learning tool for design students’ sustainable spatial planning | Jeong, Jin Su; Ramírez Gómez, Álvaro; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad Politécnica de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2020 | Contraste en la percepción sobre el uso de una plataforma virtual para la mejora de la enseñanza y aprendizaje de las matemáticas | Cabanillas García, Juan Luis; Catarreira, Sofia Maria Veríssimo; Luengo González, Ricardo; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Instituto Politécnico de Portalegre, Portugal. |
2012 | Comparison of regional planning strategies: Countywide general plans in USA and territorial plans in Spain | Jaraíz Cabanillas, Francisco Javier; Mora Aliseda, Julián; Gutiérrez Gallego, José Antonio; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2012 | A site planning approach for rural buildings into a landscape using a spatial multi-criteria decision analysis methodology | Jeong, Jin Su; García Moruno, Lorenzo; Hernández Blanco, Julio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2018 | Optimizing the location of a biomass plant with a fuzzy-DEcision-MAking Trial and Evaluation Laboratory (F-DEMATEL) and multi-criteria spatial decision assessment for renewable energy management and long-term sustainability | Jeong, Jin Su; Ramírez Gómez, Álvaro; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad Politécnica de Madrid |
2016 | Planning of rural housings in reservoir areas under (mass) tourism based on a fuzzy DEMATEL-GIS/MCDA hybrid and participatory method for Alange, Spain | Jeong, Jin Su; García Moruno, Lorenzo; Hernández Blanco, Julio; Sánchez Ríos, Alonso; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica |
2018 | Design of spatial PGIS-MCDA-based land assessment planning for identifying sustainable land-use adaptation priorities for climate change impacts | Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad Politécnica de Madrid |
2018 | Development of a web graphic model with fuzzy-decision-making Trial and Evaluation Laboratory/Multi-criteria-Spatial Decision Support System (F-DEMATEL/MC-SDSS) for sustainable planning and construction of rural housings | Jeong, Jin Su; Ramírez Gómez, Álvaro; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad Politécnica de Madrid |
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 371