DDCEM - Artículos Collection home page

DDCEM - Artículos

Browse
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 371
Issue DateTitleAuthor(s)
2019Prioritizing Elements of Science Education for Sustainable Development with the MCDA-FDEMATEL Method Using the Flipped E-Learning SchemeJeong, Jin Su; González Gómez, David; Cañada Cañada, Florentina; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2021Improving climate change awareness of preservice teachers (Psts) through a university science learning environmentJeong, Jin Su; González Gómez, David; Conde Núñez, María Carmen; Sánchez Cepeda, José Samuel; Yllana Prieto, Félix; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2024¿Una crisis silenciosa de las humanidades y las ciencias sociales? Análisis filosófico en tres autores relevantes y consecuencias pedagógicasCorrales Serrano, Mario; Sánchez Martín, Jesús, 1980-; Moreno Losada, José; Zamora Polo, Francisco; Universidad de Sevilla; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura
2022Bilingual teaching and homework: analysis of families’ emotional variables (Enseñanza bilingüe y deberes escolares: análisis de las variables emocionales familiares)Ramírez Orduña, Martina Soledad; Sánchez Herrera, Susana; Cubero Juánez, Javier; Borrachero Cortés, Ana Belén; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2020Motives of Future Elementary School Teachers to Be Physically ActiveDurán Vinagre, Miguel Ángel; Feu Molina, Sebastián; Sánchez Herrera, Susana; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2024Analysis of Gender Issues in Computational Thinking Approach in Science and Mathematics Learning in Higher Educationde la Hoz, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Álvarez Murillo, Andrés; Martín Tardío, Miguel Ángel; Cañada Cañada, Florentina; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Ingeniería de Sistemas Informáticos y Telemáticos
2024Educational robotics for science and mathematics teaching: Analysis of pre-service teachers' perceptions and self-confidencede la Hoz, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Cañada Cañada, Florentina; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2021Analysis of Digital Literacy in Health through Active University Teachingde la Hoz, Alejandro; Cubero Juánez, Javier; Melo Niño, Lina Viviana; Durán Vinagre, Miguel Ángel; Sánchez, Susana; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Psicología y Antropología
2024Análisis del Interés, del Aprendizaje a lo Largo de la Vida, en Alimentación y Nutrición Saludable en la Universidad de Mayores de ExtremaduraDe la Hoz, Alejandro; Melo Niño, Lina Viviana; Cubero Juánez, Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2015A Comprehensive Application To Assist in Acid–Base Titration Self-Learning: An Approach for High School and Undergraduate StudentsGonzález Gómez, David; Airado Rodríguez, Diego; Cañada Cañada, Florentina; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2014An operational method to supporting siting decisions for sustainable rural second home planning in ecotourism sitesJeong, Jin Su; García Moruno, Lorenzo; Hernández Blanco, Julio; Jaraíz Cabanillas, Francisco Javier; Universidad de Extremadura. Departamento de Arte y Ciencias del Territorio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2022Mathematics self-belief comparison and examination of pre-service teacher (PST) through a flipped-open calculation based on numbers (ABN) learning methodJeong, Jin Su; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas
2017A web-based scaffolding-learning tool for design students’ sustainable spatial planningJeong, Jin Su; Ramírez Gómez, Álvaro; González Gómez, David; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad Politécnica de Madrid; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2020Contraste en la percepción sobre el uso de una plataforma virtual para la mejora de la enseñanza y aprendizaje de las matemáticasCabanillas García, Juan Luis; Catarreira, Sofia Maria Veríssimo; Luengo González, Ricardo; Universidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educación; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Instituto Politécnico de Portalegre, Portugal.
2012Comparison of regional planning strategies: Countywide general plans in USA and territorial plans in SpainJaraíz Cabanillas, Francisco Javier; Mora Aliseda, Julián; Gutiérrez Gallego, José Antonio; Jeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales, Lengua y Literatura; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2012A site planning approach for rural buildings into a landscape using a spatial multi-criteria decision analysis methodologyJeong, Jin Su; García Moruno, Lorenzo; Hernández Blanco, Julio; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2018Optimizing the location of a biomass plant with a fuzzy-DEcision-MAking Trial and Evaluation Laboratory (F-DEMATEL) and multi-criteria spatial decision assessment for renewable energy management and long-term sustainabilityJeong, Jin Su; Ramírez Gómez, Álvaro; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad Politécnica de Madrid
2016Planning of rural housings in reservoir areas under (mass) tourism based on a fuzzy DEMATEL-GIS/MCDA hybrid and participatory method for Alange, SpainJeong, Jin Su; García Moruno, Lorenzo; Hernández Blanco, Julio; Sánchez Ríos, Alonso; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad de Extremadura. Departamento de Expresión Gráfica
2018Design of spatial PGIS-MCDA-based land assessment planning for identifying sustainable land-use adaptation priorities for climate change impactsJeong, Jin Su; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad Politécnica de Madrid
2018Development of a web graphic model with fuzzy-decision-making Trial and Evaluation Laboratory/Multi-criteria-Spatial Decision Support System (F-DEMATEL/MC-SDSS) for sustainable planning and construction of rural housingsJeong, Jin Su; Ramírez Gómez, Álvaro; Universidad de Extremadura. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales y Matemáticas; Universidad Politécnica de Madrid
Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 371