Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/23580
Title: Culinary travel experiences, quality of life and loyalty
Other Titles: Experiencias turísticas gastron omicas, calidad de vida y lealtad
Authors: Hernández Mogollón, José Manuel
Di Clemente, Elide
Campón Cerro, Ana María
Keywords: Partial least squares (PLS);Ecuaciones escucturales (PLS);Quality of life;Calidad de Vida;Culinary tourism;Turismo gastronómico;Memorability;Memorabilidad;Experience loyalty;Lealtad experiencial;Experientiality;Experiencialidad
Issue Date: 2020
Publisher: Emerald
Abstract: Este trabajo propone un modelo original en el contexto de las experiencias gastronómica que relaciona nuevas variables experienciales – Calidad de la Experiencia (EXPQ), Memorabilidad (MEM) y Calidad de vida (QOL) – con variables de resultado tradicionales del marketing turístico: satisfacción y lealtad, consideradas desde un nuevo enfoque experiencial.
This paper aims to develop an original model in the context of food-based experiences considering new experiential variables, such as to experience quality, memorability and quality of life (QOL), and their impact on marketing outcomes, namely, satisfaction and loyalty, approached from an experience perspective.
URI: http://hdl.handle.net/10662/23580
ISSN: 2444-9695
DOI: 10.1108/SJME-11-2019-0094
Appears in Collections:DDEYS - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SJME_11_2019_0094.pdf601,06 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons