Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/23654
Title: En el Aniversario de Johann Baptist Metz. Reflexiones ante su pensamiento para la teología de hoy
Authors: Lorenzo Francisco, Ángel Luis
Keywords: Historia;Sufrimiento;Esperanza;Justicia;History;Suffering;Hope;Justice
Issue Date: 2021
Publisher: Universidad Loyola Andalucía
Abstract: Contribuyendo al reconocimiento que tiene la gran labor teológica de J. B. Metz, este escrito, pretende iluminar con su pensamiento, nuestra situación actual de sufrimiento y pérdida de confianza (tras esta pandemia mundial). Lo primero es recordar, tras un año de su fallecimiento, quién fue Metz y por qué llama la atención su obra. Historia, sufrimiento y esperanza son las palabras que se convierten en el eje del artículo. ¿Qué respuestas teológicas hay en medio de tanto sufrimiento y desconsuelo? Sugiero afrontar las dificultades con realismo encarnado en nuestra historia presente, y actuar desde la dinámica, que sale al encuentro de Dios en medio de la debilidad humana. Recordar, reparar, reconstruir, y hacerlo juntos sin olvidar nunca a los que sufren.
Contributing to the recognition that the great theological work of J. B. Metz, this article aims to shed light on our current situation of suffering and loss of confidence after this global pandemic. The first thing is to remember after a year of his death who Metz was and why his work attracts attention. History, suffering and hope are the words that become the axis of this article. What theological answers are there in the midst of so much suffering and grief? I suggest facing difficulties with realism embodied in our present history and acting from the dynamics that go out to meet God in the midst of human weakness. Remember, repair, rebuild and do it together without ever forgetting those who suffer.
URI: http://hdl.handle.net/10662/23654
ISSN: 0478-6378
Appears in Collections:DDCSL - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0478-6378_280_45.pdf166,52 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons