Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/23659
Title: | Analyzing transportation sustainability in the Canary Islands Archipelago |
Authors: | Castanho, Rui Alexandre Behradfar, Arian Vulevic, Ana Naranjo Gómez, José Manuel |
Keywords: | Territorios insulares;Región de la Macaronesia;Infraestructuras estratégicas;Planificación sostenible de infraestructuras;Desarrollo sostenible;Evaluación del impacto territorial;Insular territories;Macaronesia region;Strategic infrastructure;Sustainable infrastructures planning;Sustainable development;Territorial impact assessment |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | MDPI |
Abstract: | La escasez de recursos, la limitación del territorio y la sobrecarga turística, así como los estrangulamientos de la circulación, convierten a los territorios insulares en casos de estudio relevantes en cuanto a su gestión y gobernanza regionales y, en consecuencia, a su desarrollo sostenible. Por ello, la sostenibilidad del transporte y de las infraestructuras en estos territorios no es una excepción. En este sentido, el presente estudio, a través de herramientas exploratorias, pretende analizar, utilizando indicadores de accesibilidad y conectividad, los impactos en el ámbito socioeconómico que el Transporte y las Infraestructuras locales pueden proporcionar a las poblaciones del Archipiélago Canario. El estudio permite identificar a las islas de La Palma, El Hierro, Fuerteventura y La Gomera como aquellas con mejores patrones de accesibilidad. The scarcity of resources, the limited land, and the overstressing of tourism, as well as the estrangements of movement, make the insular territories relevant case studies in terms of their regional management and governance and, consequently, sustainable development. Thereby, Transportation and Infrastructures’ Sustainability in these territories is not an exception. In this regard, the present study, through exploratory tools, expects to analyze, using accessibility and connectivity indicators, the impacts over the social-economic sphere that the local Transportation and Infrastructures may deliver to the populations of the Canary Islands Archipelago. The study enables us to identify the islands of La Palma, El Hierro, Fuerteventura, and La Gomera as those with better accessibility patterns. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/23659 |
DOI: | 10.3390/infrastructures5070058 |
Appears in Collections: | DEXGR - Artículos |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
infrastructures5070058.pdf | 2,63 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License