Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/4773
Title: | Gender differences in reading comprehension achievement in English as a foreign language in Compulsory Secondary Education |
Other Titles: | Diferencias de género en los resultados de la comprensión lectora en inglés como lengua extranjera en Educación Secundaria Obligatoria |
Authors: | Corpas Arellano, María Dolores |
Keywords: | Género;Inglés;Lectura;Género;Inglés;Lectura;Comprensiva;Resultados;Educación;Gender;English;Reading;Comprehension;Achievement;Education |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Junta de Extremadura. Consejería de Educación |
Abstract: | Este artículo presenta una investigación empírica sobre las diferencias de resultados entre chicas y chicos en comprensión lectora en inglés como lengua extranjera al final de su Educación Secundaria Obligatoria (4º de ESO). Nos proponemos analizar tanto los objetivos globales como específicos del desarrollo de la comprensión lectora en esta asignatura en relación con el género del alumnado. Finalmente, describimos el perfil medio en comprensión lectora de las alumnas y los alumnos. Los resultados nos permiten concluir que las alumnas obtienen mejores resultados globales que sus compañeros. También consiguen mejores calificaciones en los objetivos específicos: extraer información específica, extraer información global, comprender la estructura del texto y deducir el significado del contexto. The present article is an empirical research on the differences of girls’ and boys´achievement in reading comprehension in English as a foreign language at the end of their Spanish Compulsory Secondary Education (4th year of CSE). It aims to analyse both the global and the specific objetives of reading comprehension development in this subject in relation to the students’ gender. Finally, we describe the average females and males students’ level in reading comprehension in English. The results allow us to conclude that females students obtain better global results than their males partners. They also get better marks in the specific objectives: getting specific information, getting general information, understanding textual structure and deducing meaning from the contex |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/4773 |
ISSN: | 1988-8430 |
Appears in Collections: | Tejuelo Vol. 17, nº 1 (2013) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1988-8430_17_67.pdf | 203,78 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License