Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/4842
Title: Lectura extensiva y lecturas graduadas en lengua inglesa. Análisis comparativo de los diferentes sistemas de clasificación
Other Titles: Extensive reading and English graded readers. Analysis of different systems of classification
Authors: Moñino Ángel, Pedro
Keywords: Lectura extensiva;Libros graduados;Criterios;Sistemas de clasificación;Extensive reading;Graded readers;Criteria;Classification systems
Issue Date: 2016
Publisher: Junta de Extremadura: Consejería de Educación
Abstract: Las lecturas intensiva y extensiva siguen siendo dos de las prácticas didácticas orientadas hacia la mejora de la comprensión; esta última, frecuentemente con la ayuda de libros graduados que en principio se consideran como un medio de adaptarse a la competencia lingüística del estudiante y sus necesidades. Sin embargo los criterios utilizados por las grandes editoriales para la clasificación no siempre son coherentes. Además, la disposición generalizada de internet y los materiales digitales aconsejan al profesor el uso de criterios variados, puesto que materiales auténticos o textos destinados al aprendizaje del inglés como primera lengua (L1) están disponibles para su uso con estudiantes de inglés como segunda lengua (L2) o lengua extranjera (ILE). Una combinación de criterios nos dará una perspectiva más completa para la elección de libros graduados.
Intensive and extensive reading remain two of the teaching practices aimed at improving comprehension; the latter, often with the help of graded books initially considered as a means of adapting to the students’ linguistic competence and their needs. However, the criteria used by the big publishers for the classification are not always consistent. Furthermore, the widespread availability of the internet and digital materials advise the teacher to use a variety of criteria, since authentic materials or texts for learning English as a first language (L1) are available to be used with learners of English as a second language (L2) or as a foreign language (EFL). A combination of criteria will give us a more complete picture for choosing graded books.
URI: http://hdl.handle.net/10662/4842
ISSN: 1988-8430
DOI: 10.17398/1988-8430.24.1.251
Appears in Collections:Tejuelo Vol. 24 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1988-8430_24_251.pdf355,24 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons