Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/9617
Title: Motivenglish 1: la motivación en el aula de inglés de Primaria y Secundaria
Other Titles: Motivenglish 1: motivation in the English classroom in Primary and Secondary Education
Authors: García-Sampedro Fernández-Canteli, Marta
Keywords: Motivación;Enseñanza de lengua inglesa;Educación obligatoria;Motivation;English language teaching;Compulsory education
Issue Date: 2019
Publisher: Universidad de Extremadura, Facultad de Educación
Abstract: MOTIVENGLISH 1. Uno de los factores más relevantes en la adquisición y desarrollo óptimo de la competencia lingüística y comunicativa de la segunda lengua es la motivación. Por este motivo, hemos implementado un proyecto de investigación en varios centros educativos de Primaria y Secundaria del Principado de Asturias (España) y dirigido al profesorado de Lengua Inglesa y de otras asignaturas impartidas en el marco de los Programas Bilingües. Este proyecto tiene como objetivo conocer las estrategias motivacionales y metodológicas utilizadas por estos profesores, sobre todo en lo relacionado con la enseñanza de la interacción oral, las opiniones y percepciones sobre la motivación de su alumnado además de las propuestas de mejora que formulan al respecto. El proyecto reúne distintas estrategias para la mejora de la técnica docente del profesorado y propicia una reflexión sobre la relación entre las estrategias metodológicas y motivacionales.
MOTIVENGLISH 1. Motivation is one of the most relevant factors in the acquisition and optimal development of the linguistic and communicative competence in a second language. For this reason, we have implemented a research project in different primary and secondary schools in Asturias (Spain) which is addressed to the English language and bilingual subjects´ teachers. The aim of this project is to know the motivational and methodological strategies used by teachers, focusing mainly on oral interaction teaching. Besides, the project will collate the teachers´ opinions and perceptions about their students´ motivation and the teachers´ suggested improvements. The project joins different strategies together to improve teaching techniques and favours a reflection on the relationship between the methodological and motivational strategies.
URI: http://hdl.handle.net/10662/9617
ISSN: 0213-9529
DOI: 10.17398/0213-9529.38.1.35
Appears in Collections:Campo Abierto Vol. 38, nº 1 (2019)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0213-9529_38_1_35.pdf106,43 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons