Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/9687
Title: | Proyecto sine qua non: mentores de lectura en la Facultat de Magisteri de la Universitat de València |
Other Titles: | Sine qua non project: reading mentors at the pre-service teacher´s Faculty in the University of Valencia |
Authors: | Morón Olivares, Eva |
Keywords: | Competencia literaria;Educación superior;Grados de Maestro;Literary competence;Higher Education;Pre-Service Teacher Degrees |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Universidad de Extremadura, Facultad de Educación |
Abstract: | Estudios recientes han demostrado que la competencia lectoliteraria de los estudiantes de las facultades de Magisterio es débil. Dado que dicha competencia es básica en el ejercicio de su futura labor, es necesario ofrecer desde el espacio de la innovación docente propuestas que refuercen los planes de estudio. En este sentido, presentamos aquí el proyecto de un equipo de profesores del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de València, avalado por el Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa y puesto en marcha en el curso 2015-2016 (código del proyecto: UV-SFPIE_RMD15-377169). Desde diferentes materias y lenguas, estos profesores, ejerciendo una labor de “mentores” de lectura, tienen como objetivo desarrollar en los alumnos la convicción de que la lectura es conditio sine qua non para ejercer el magisterio. Recent studies have shown that students´s literary competence in the Spanish Pre-Service Teacher´s Faculties is weak. As this competence is basic for their future work, proposals in teaching innovation are necessary to reinforce the curricula. The present project was designed in 2015-2016 by a team of teachers who works for the Department of Language and Literature Teaching (University of Valencia, Spain) and it was funded by the “Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa” of the same University (proyect code: UV-SFPIE_RMD15-377169). These teachers, acting as reading mentors in different subjects and languages, have as a primary aim to develop in the students the conviction that reading is conditio sine qua non for being teachers. |
URI: | http://hdl.handle.net/10662/9687 |
ISSN: | 0213-9529 |
DOI: | 10.17398/0213-9529.38.1.125 |
Appears in Collections: | Campo Abierto Vol. 38, nº 1 (2019) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0213-9529_38_1_125.pdf | 98,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License