Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/10202
Title: Resultados de una experiencia de trabajo por proyectos en el Master de Secundaria
Other Titles: Results of work experience projects in Secondary Master
Authors: Antón Nuño, Ascensión
Moraza Herrán, José Ignacio
Keywords: Trabajo por proyectos;Innovación educativa;Debates;Formación inicial de docentes de Secundaria;Competencias docentes;Work projects;Educational innovation;Discussions;Initial training of Secondary teachers;Teaching skills
Issue Date: 2016
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: Presentamos las valoraciones que hace un grupo de alumnos del Master de Secundaria de una experiencia de aprendizaje activo. Se aplica un modelo de Trabajo por Proyectos dirigido a preparar y realizar un debate sobre cuestiones elegidas por el alumnado relacionadas con la etapa de Secundaria y con las aportaciones de la psicología a la educación. La valoración de cada fase del proyecto revela aquellos elementos que han resultado más útiles y los aspectos que podrían ser mejorados en experiencias similares futuras. En algunos casos, se considera que este recurso educativo mejora la capacidad crítica y modifica explicaciones simplistas previas sobre algunas de las cuestiones analizadas.
We can see ratings of a group of students who have an active learning experience. It applies a type of work for projects directed to prepare discuss about some issues chosen by students related to secondary stage and with the contributions of psychology to education. So, this project reveals the most useful elements and what could be improved in the future similar experiences. In some cases, is considered that this educational resource improves the critical capacity and modifies previous simplistic explanations on some of the issues analyzed.
URI: http://hdl.handle.net/10662/10202
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2016.n1.v1.202
Appears in Collections:Revista INFAD 2016 Nº 1, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2016_1_1_173.pdf315,33 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons