Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10662/10406
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Cassar, Carolina | - |
dc.contributor.author | Lucchese, Franco | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-12T11:42:42Z | - |
dc.date.available | 2020-03-12T11:42:42Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.issn | 0214-9877 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10662/10406 | - |
dc.description.abstract | La literatura dispone de muy pocas herramientas para medir los procesos cognitivos en las personas ciegas (Rich, Anderson, 1965; Pichot, 1968; Newland, 1969; Vander Kolk, 1977; Nelson, Joyce, Dias, 2002), pero en estas revisiones está claro que todavía no se encuentran ampliamente disponibles sin más apoyo para la investigación y el desarrollo. Esto es particularmente cierto para los niños ciegos. El propósito del presente estudio es proporcionar una versión propuesta de algunas de las subpruebas de rendimiento visual adaptadas para niños ciegos. | es_ES |
dc.description.abstract | In literature a paucity of issues to measure cognitive functioning in the blinds is available (Rich, Anderson, 1965; Pichot, 1968; Newland, 1969; Vander Kolk, 1977; Nelson, Joyce, Dias, 2002) but in these reviews it is clear that they are not yet widely available without further support for research and development. This is particularly true for blind children. The purpose of the current study is to provide a proposal version of some of the Visual Performance Subtests adapted to blind children. | es_ES |
dc.format.extent | 8 p. | es_ES |
dc.format.mimetype | application/pdf | en_US |
dc.language.iso | eng | es_ES |
dc.publisher | Asociación INFAD | es_ES |
dc.publisher | Universidad de Extremadura | es_ES |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Pruebas cognitivas | es_ES |
dc.subject | Personas ciegas | es_ES |
dc.subject | Tests de inteligencia | es_ES |
dc.subject | Aprendizaje háptico | es_ES |
dc.subject | Sentido espacial | es_ES |
dc.subject | Cognitive tests | es_ES |
dc.subject | Blind | es_ES |
dc.subject | Intellingence tests | es_ES |
dc.subject | Haptic learning | es_ES |
dc.subject | Sense of space | es_ES |
dc.title | Psychometric test for blind adults and children, critical issues and perspectives | es_ES |
dc.type | article | es_ES |
dc.description.version | peerReviewed | es_ES |
europeana.type | TEXT | en_US |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |
dc.subject.unesco | 6104.01 Procesos Cognitivos | es_ES |
dc.subject.unesco | 5802.05 Educación Especial; Minusválidos y deficientes Mentales | es_ES |
dc.subject.unesco | 6105 Evaluación y Diagnostico en Psicología | es_ES |
dc.subject.unesco | 6102 Psicología del Niño y del Adolescente | es_ES |
europeana.dataProvider | Universidad de Extremadura. España | es_ES |
dc.identifier.bibliographicCitation | LUCCHESE, F. y CASSAR, C. (2016). Psychometric test for blind adults and children, critical issues and perspectives. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 2(1), 109-116. doi:https://doi.org/10.17060/ijodaep.2016.n1.v2.150 | es_ES |
dc.type.version | publishedVersion | es_ES |
dc.relation.publisherversion | https://doi.org/10.17060/ijodaep.2016.n1.v2.150 | es_ES |
dc.relation.publisherversion | http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/150 | es_ES |
dc.identifier.doi | 10.17060/ijodaep.2016.n1.v2.150 | - |
dc.identifier.publicationtitle | International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología | es_ES |
dc.identifier.publicationissue | 1 | es_ES |
dc.identifier.publicationfirstpage | 109 | es_ES |
dc.identifier.publicationlastpage | 116 | es_ES |
dc.identifier.publicationvolume | 2 | es_ES |
dc.identifier.e-issn | 2603-5987 | - |
Appears in Collections: | Revista INFAD 2016 Nº 1, Vol. 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
0214-9877_2016_2_1_109.pdf | 5,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License