The evaluative research as a bridge between science and profession

DSpace/Manakin Repository

español português english

The evaluative research as a bridge between science and profession

Show simple item record

dc.contributor.author Di Nuovo, Santo
dc.date.accessioned 2020-03-12T12:46:30Z
dc.date.available 2020-03-12T12:46:30Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.issn 0214-9877
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10662/10407
dc.description.abstract La investigación evaluativa puede apoyar una profesión basada en la evidencia, en muchos campos de aplicación de la Psicología. Este tipo de investigación se caracteriza por su complejidad y requiere métodos, instrumentos de medición y estadísticas diferentes de las tradicionales basadas en estrategias adecuadas para estudios de laboratorio. En el artículo se presentarán algunas cuestiones metodológicas, por ejemplo, la necesidad de enfoques de investigación-acción y de técnicas multidimensionales y/o análisis acumulativos de datos. Deben proponerse estrategias y técnicas innovadoras para estudiar la eficacia y la eficiencia de las aplicaciones psicológicas. es_ES
dc.description.abstract The evaluative research can support an evidence-based profession, in many fields of application of psychology. This kind of research is characterized by complexity, and requires methods, measurement instruments, and statistics different from the traditional ones based on strategies suitable for laboratory studies. Some methodological issues will be presented in the article, e.g., the need of action-research approaches and of multidimensional techniques and/or cumulative analyses of data. Innovative strategies and techniques have to be proposed for studying the efficacy and efficiency of psychological applications. es_ES
dc.format.extent 6 p. es_ES
dc.format.mimetype application/pdf en_US
dc.language.iso eng es_ES
dc.publisher Asociación INFAD es_ES
dc.publisher Universidad de Extremadura es_ES
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ *
dc.subject Investigación evaluativa es_ES
dc.subject Metodología es_ES
dc.subject Complejidad es_ES
dc.subject Investigación-acción es_ES
dc.subject Evaluative research es_ES
dc.subject Methodology es_ES
dc.subject Complexity es_ES
dc.subject Action-research es_ES
dc.title The evaluative research as a bridge between science and profession es_ES
dc.type article es_ES
dc.description.version peerReviewed es_ES
europeana.type TEXT en_US
dc.rights.accessRights openAccess es_ES
dc.subject.unesco 5312.10 Investigación y desarrollo es_ES
dc.subject.unesco 6107.01 Metodología es_ES
europeana.dataProvider Universidad de Extremadura. España es_ES
dc.identifier.bibliographicCitation DI NUOVO, S. (2016). The evaluative research as a bridge between science and profession. Revista INFAD de Psicología. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 2(1), 117-122. doi:https://doi.org/10.17060/ijodaep.2016.n1.v2.284 es_ES
dc.type.version publishedVersion es_ES
dc.relation.publisherversion https://doi.org/10.17060/ijodaep.2016.n1.v2.284 es_ES
dc.relation.publisherversion http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/article/view/284 es_ES
dc.identifier.doi 10.17060/ijodaep.2016.n1.v2.284
dc.identifier.publicationtitle International Journal of Developmental and Educational Psychology. Revista INFAD de Psicología es_ES
dc.identifier.publicationissue 1 es_ES
dc.identifier.publicationfirstpage 117 es_ES
dc.identifier.publicationlastpage 122 es_ES
dc.identifier.publicationvolume 2 es_ES
dc.identifier.e-issn 2603-5987


Files in this item

Files Size Format View
0214-9877_2016_2_1_117.pdf 65.47Kb PDF View  View/Open

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales