Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/10589
Title: Camões no cânone escolar. Paradigmas e leituras(s)
Other Titles: Camões en el canon escolar. Paradigmas y lectura(s)
Camões in the school canon. Paradigms and reading(s)
Authors: Correia, Amélia Maria
Keywords: Camões, Luís de (1524?-1580);Canon;Programas escolares;Lectura(s) literaria(s);School programs;Literary reading(s);Cânone;Leitura(s) literária(s)
Issue Date: 2016
Publisher: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones
Abstract: El siguiente estudio se centra en la presencia y la representación del trabajo de Camões en el canon escolar. Privilegia el análisis de los instrumentos utilizados para regular el sistema de aprendizaje en Portugal desde la segunda mitad del siglo XX hasta la actualidad. También tiene como objetivo descubrir los factores que afectan a la creación y el desarrollo de los programas, así como la constitución de los "corpora" textuales en los sistemas de educación básica y secundaria.
The following study focuses on the presence and the representation of Camões’ work in the school canon. It privileges the analysis of the instruments used to regulate the learning system in Portugal from the the second half of the XXth century until today. It also aims to discover the affecting factors of the programs’ creation and development as well as the constitution of the textual “corpora” in the basic and secondary school systems.
O presente estudo incide na presença e na representatividade da obra de Camões no cânone escolar. Privilegia a análise de instrumentos reguladores das aprendizagens no sistema de ensino em Portugal desde os primeiros anos da segunda metade do século XX até à atualidade. Tem por objetivo aferir os fatores condicionantes da elaboração dos programas e da constituição de “corpora” textuais nos ensinos básico e secundário.
URI: http://hdl.handle.net/10662/10589
ISSN: 1888-4067
Appears in Collections:Limite Vol. 10.1 (2016)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1888-4067_10_1_179.pdf398,17 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons