Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/10663
Title: Emociones en la conducción de vehículos: diferencias entre estudiantes y profesionales
Other Titles: Emotions in driving vehicles: differences between students and professionals
Authors: Antoñanzas Laborda, José Luis
Lope Álvarez, Ángela
Salavera, Carlos
Bericat, Carmen
Keywords: Emociones;Conducción;Estudiantes;Profesionales;Emotions;Driving;Students;Professionals
Issue Date: 2019
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: La conducción supone la puesta en práctica de toda una serie de emociones y motivaciones. Un sujeto a los mandos de un vehículo experimenta diversos estados emocionales y motivacionales que le van a influir de forma directa en su toma de decisiones. La ansiedad ha sido una de las emociones más estudiada a lo largo de los años como variable que influye en la conducción. Una buena conducción requiere que asumamos la tarea infinita de prevenir errores y suprimir decisiones irracionales con lo que ello conlleva de emociones. Aquellos conductores que poseen una mayor capacidad de control y regulación de sus emociones, a su vez controlan mejor los niveles de ansiedad.
The driving supposed the implementation of a whole series of emotions and motivations. A subject to the controls of a vehicle of experimentation various emotional and motivational states that will influence him directly in his decision making. Anxiety has been one of the most studied emotions over the years as a variable that influences driving. Good driving requires that we assume the infinite task of preventing errors and suppressing irrational decisions with what this entails with emotions. Those drivers who have a greater ability to control and regulate their emotions, in turn control anxiety levels better.
URI: http://hdl.handle.net/10662/10663
ISSN: 0214-9877
DOI: 10.17060/ijodaep.2019.n2.v1.1703
Appears in Collections:Revista INFAD 2019 Nº 2, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_1_2_335.pdf241,48 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons