La protección de los consumidores en la contratación electrónica

DSpace/Manakin Repository

español português english

La protección de los consumidores en la contratación electrónica

Show full item record

Title: La protección de los consumidores en la contratación electrónica
Author: Platero Alcón, Alejandro
Abstract: En una relación de consumo, el consumidor siempre posee la parte débil de la balanza frente al empresario que posee la posición dominante. Esta asignación de roles se acentúa aún más en la contratación electrónica. La legislación Europea, como la propia del ordenamiento jurídico Español, tiene como principio rector de todas sus normas la protección del consumidor, al poseer el mismo la posición débil de la relación jurídica contractual. El consumidor tiene por su propia condición inherente, una serie de derechos que, el empresario «electrónico», le debe respetar. En caso de incumplimiento de estos derechos, la Ley proporciona al consumidor unos medios de defensa tanto procesales como extraprocesales.In a relationship of consumption, the consumer always has the weakest part of the balance against the employer who has the dominant position. This assignment is further accentuated roles in electronic trading. The European legislation such as the Spanish legal system itself, is the guiding principle of all consumer protection rules, to have the same weak position of the contractual relationship. The consumer has its own inherent condition a number of rights, the «e» entrepreneur, you must respect. In case of violation of these rights, the Act provides the consumer means both procedural and extra-procedural defense.
URI: http://hdl.handle.net/10662/11183
Date: 2014


Files in this item

Files Size Format View
0213-988X_31_163.pdf 142.4Kb PDF View  Thumbnail

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show full item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics

Help

Redes sociales