Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1317
Title: Las wikis vertebradoras del trabajo colaborativo universitario a través de webquest
Other Titles: Wikis and collaborative education by means of webquest in higher education
Authors: Moral Pérez, María Esther del
Villalustre Martínez, Lourdes
Keywords: Wiki;Webques;Aprendizaje colaborativo;Comunidad de aprendizaje;Construcción del conocimiento;Learning in collaboration;Community of learning;Construction of the knowledge
Issue Date: 2008
Publisher: Universidad de Extremadura
Source: Del Moral Pérez, M.E. y Villalustre Martínez, L. (2008). Las wikis vertebradoras del trabajo colaborativo universitario a través de WebQuest, Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa - RELATEC, 7 (1), 73-83
Abstract: Las wikis son un eficaz instrumento para desarrollar proyectos colaborativos debido a su naturaleza abierta y flexible. Con las wikis todos los miembros de un grupo de trabajo pueden crear contenidos de manera on line y editar los ya publicados en el entorno web. Hemos utilizado las wikis para articular el trabajo colaborativo propuesto a través de una webquest destinada a crear un proyecto de intervención social orientado al desarrollo socio-cultural y educativo de un ámbito rural desfavorecido. Esta actividad colaborativa ha sido diseñada para la asignatura “Educación en el ámbito rural” (Rur@lnet) perteneciente a la titulación de Pedagogía de la Universidad de Oviedo.
The wikis are an effective instrument to develop projects in collaboration derivative of his opened and flexible nature. All the members of a group of work can create contents on line and edit the contents of the environment web with the wikis. We have used the wikis to articulate the work group proposed across a webquest. The students are asked to plan a social initiative directed at educational and socio-cultural development in a disadvantaged rural environment. This work group has been designed for the virtual course “Education in a rural environment”(Rura@Inet) for the degree in Education at the University of Oviedo.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1317
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:RELATEC Vol. 07, nº 1 (2008)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_7_1_73.pdf215,63 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons