Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1389
Title: Experiencias de aprendizaje colaborativo en la formación de futuros maestros a través de entornos virtuales
Other Titles: Experiences of collaborative e-learning in preservice teachers
Authors: Fernández Muñoz, Ricardo
Keywords: Tecnologías de la información y la comunicación;Enseñanza semipresencial;Plataformas de aprendizaje;Entornos virtuales para la docencia;Moodle;Formación inicial de maestros;Blended learning;Virtual platforms of learning;Virtual surroundings for teaching;Initial formation of teachers;Information and communication technologies
Issue Date: 2007
Publisher: Universidad de Extremadura
Source: Fernández Muñoz, R. (2007). Experiencias de aprendizaje colaborativo en la formación de futuros maestros a través de entornos virtuales, Revista Latinoamericana de Tecnología Educativa - RELATEC, 6 (2), 77-90
Abstract: El propósito de este artículo es describir diversas experiencias en la formación inicial de maestros en Toledo, utilizando el campus virtual de la Universidad de Castilla la Mancha y, de manera más concreta, desde la plataforma de aprendizaje Moodle, para las asignaturas de Nuevas Tecnologías Aplicadas a la Educación, Bases Pedagógicas de la Educación Especial y Prácticum. El interés de esta propuesta se justifica en los buenos resultados obtenidos durante el curso académico 2006-2007 en la alfabetización tecnológica de los futuros maestros y el desarrollo de otras competencias inspiradas en el proceso de convergencia europea (EEES) desde el nuevo escenario virtual de aprendizaje.
The intention of this contribution is centered in participating to diverse experiences in the initial formation of teachers in Toledo using the virtual campus of the University of Castilla la Mancha and more concrete way from the platform of Moodle learning, for the subjets of New Technologies Applied to the Education, Pedagogical Bases of the Especial Education and Prácticum. The interest of this proposal justifies in the good results obtained during the academic course 2006-2007 in the technological alphabetization of the masterful futures and development of other competitions inspired by the process of European convergence (EEES) from the new virtual scene of learning.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1389
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:RELATEC Vol. 06, nº 2 (2007)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_6_2_77.pdf412,31 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons