Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/14007
Title: Formación del profesorado para la enseñanza bilingüe en Extremadura
Authors: Manchado Nieto, Cristina
Keywords: Formación del profesorado;Ciencias sociales;Segunda lengua;Extremadura;Teacher Training;Social Sciences;Second language
Issue Date: 2020
Publisher: Universidad de Extremadura, Servicio de Publicaciones
Abstract: Este trabajo se enmarca dentro de los estudios de Formación del Profesorado en cuanto a la formación complementaria que reciben los futuros y actuales docentes de centros, programas y secciones bilingües en Extremadura. Se trata de un esbozo en fase inicial del Trabajo Fin de Máster del Máster Universitario en Investigación de Ciencias Sociales y Jurídicas de la Universidad de Extremadura. Tanto los estudiantes de los grados de Educación Infantil y Primaria como los recién egresados y los docentes en activo cada vez más ineludiblemente deben recibir formación continua sobre cómo enfrentarse a un aula bilingüe, ya que el desarrollo de planes bilingües es una práctica ya estable en el sistema educativo de la región extremeña. Por ello, es necesario conocer las razones de su implantación, su funcionamiento y las necesidades que suscita para poder potenciar sus fortalezas y seguir aportando propuestas de mejora para otros aspectos más perfectibles.
This work is part of the Teacher Training studies in terms of the complementary training received by future and current teachers in bilingual centres, programmes and sections in Extremadura. This is an initial draft of the Master's Thesis for the Master's Degree in Research in Social and Legal Sciences at the University of Extremadura. Both students of Early Childhood and Primary Education degrees as well as recent graduates and active teachers must receive continuous training on how to deal with a bilingual classroom, since the development of bilingual plans is already a stable practice in the education system of the Extremadura region. Therefore, it is necessary to know the reasons for its implementation, its functioning and the needs it raises in order to be able to enhance its strengths and continue providing proposals for improvement for other more perfectible aspects.
URI: http://hdl.handle.net/10662/14007
ISBN: 978-84-09-25221-3
Appears in Collections:DDCSL - Libros o capítulos de libros

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-84-09-25221-3_218.pdf416,51 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons