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Title: La percepción de las familias sobre la calidad de vida del alumnado con discapacidad en la escuela
Authors: Verger Gelabert, Sebastià
Keywords: Calidad de vida;Necesidades educativas especiales;Discapacidad;Familia;Quality of life;Educational special needs;Disability;Family
Issue Date: 2009
Publisher: Asociación INFAD
Universidad de Extremadura
Abstract: Este trabajo forma parte de un proyecto titulado Estándares e indicadores para analizar la calidad de vida del alumnado con necesidades especiales asociadas a discapacidad en su proceso educativo cuyo objetivo principal es la elaboración de un instrumento para evaluar, a partir del concepto de calidad de vida, la atención educativa que recibe el alumnado con necesidades educativas especiales asociadas a discapacidad, desde las distintas posiciones que mantienen los principales agentes –profesorado, administración, familias, alumnado- y en las etapas de educación primaria y secundaria. Debido a la amplitud de la investigación, nos centramos en los resultados obtenidos durante la fase previa a la elaboración e implantación del cuestionario, concretamente en la valoración de las familias y en el ámbito de la Comunidad Autónoma de las Islas Baleares.
This paper is part of a project entitled “Standards and indicators to analyze the quality of life of students with special needs associated with disability in their educational process”. The main objective of this study is to create an instrument to evaluate, taking the concept of quality of life as a main referent, the educational attention related to disability that children with special educational needs receive from different agents (teacher staff, administration, families and students) in different phases of schooling: Secondary and primary education. Due to the size of the research project, this paper presents the preliminary results obtained before the creation and implementation of the questionnaire. More specifically, this paper focuses on the examination of opinions and views hold by members of the families with disabled children in the context of Balearic Islands.
URI: http://hdl.handle.net/10662/16824
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2009 Nº 1, Vol. 3

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