Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1709
Title: Papel relevante de los estilos educativos en la evolución de los síntomas de TDAH
Other Titles: Excellent role of parenting styles in the evolution of the symptoms of ADHD
Authors: Santurde del Arco, Estefanía
Barrio del Campo, José Antonio del
Keywords: Prevención;TDAH;Estilos Parentales;Familia;Prevention;ADHD;Parenting Styles;Family
Issue Date: 9-Apr-2014
Publisher: Asociación INFAD y Universidad de Extremadura
Abstract: El Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad (TDAH) es un trastorno neurobiológico caracterizado por una dificultad o incapacidad para mantener la atención voluntaria frente a actividades, tanto académicas como cotidianas, unida a la falta de control de impulsos. Es un trastorno crónico, sintomáticamente evolutivo y de probable transmisión genética (American Psychiatric Association [APA], 2002). Este trabajo tiene como objetivo principal concienciar sobre la relevancia que puede tener intervenir en el establecimiento de prácticas de crianza que beneficien la evolución satisfactoria de la sintomatología del TDAH.
Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is a neurobiological disorder characterized by a difficulty or incapability to maintain the voluntary attention opposite to activities, so much academic as daily joined, to the absence of control of impulses. It is a chronic disorder, evolutionary and of probably genetically transmission (American Psychiatric Association [APA], 2002). This work takes as a main target to make aware on the relevancy that can have to intervene in the establishment of practices of upbringing that benefit the satisfactory evolution of the symptomatology of ADHD.
URI: http://hdl.handle.net/10662/1709
ISSN: 0214-9877
Appears in Collections:Revista INFAD 2014 Nº 1, Vol. 1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0214-9877_2014_1_1_251.pdf74,56 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons