Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/1772
Title: El proyecto Eskolaberri: evaluación de una experiencia de formación de directivos escolares para la integración de la nueva tecnología en centros de Educación Primaria
Authors: Correa Gorospe, José Miguel
Blanco Arbe, José Miguel
Keywords: Primary school;Integración de las Nuevas Tecnologías;Formación permanente de directivos y profesores;Educación Primaria;Information and Communication Technologies use;In service teacher and administrative faculty training;Primary School
Issue Date: 2004
Publisher: Universidad de Extremadura
Abstract: En este artículo presentamos los resultados de un análisis descriptivo de un estudio cualitativo con medidas pre y post tratamiento, sobre una experiencia de formación de directivos escolares para la integración de las TIC en las aulas. Actualmente estamos exprimentando este modelo de formación de profesores especialistas en integración curricular de TIC con maestros con responsabilid directiva o de coordinación de proyecto, pertenecientes a once escuelas de Educación Primaria del País Vasco (Spain).
In this paper we present the most important conclusions of the in‐service training experience of school directors and selected faculty members on the use and integration of ICTs in Primary Education. Basing our study on the model of continuous improvement of academic quality, we hope to put forth technological, didactic and organizational tools to school directors and administrators permitting them to integrate ICT`s in their classrooms and develop the links and leadership necessary to assure the continuity of these changes in their institutions. Currently, we have developed this model of training in eleven Primary Schools of the Basque Country (Spain).
URI: http://hdl.handle.net/10662/1772
ISSN: 1695-288X
Appears in Collections:RELATEC Vol. 03, nº 1 (2004)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1695-288X_3_1_467.pdf408,41 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons