Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10662/19182
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLlorent Bedmar, Vicente-
dc.contributor.authorCobano-Delgado Palma, Verónica Carmen-
dc.contributor.authorNavarro Granados, María-
dc.date.accessioned2024-01-18T09:27:39Z-
dc.date.available2024-01-18T09:27:39Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.issn0159-6306-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10662/19182-
dc.descriptionPublicado en: Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, Volume 42, 2021 - Issue 3. https://doi.org/10.1080/01596306.2019.1709157es_ES
dc.description.abstractLa radicalización violenta es uno de los problemas más graves que ponen en peligro la coexistencia pacífica de muchas sociedades modernas. En los últimos años se han realizado diferentes investigaciones sobre los procesos de radicalización violenta vinculados al terrorismo e instigados por hombres. Tras el reciente aumento del número de mujeres que se unen a Daesh o Al Qaeda, este estudio examina los mensajes persuasivos que ambos transmiten a las mujeres musulmanas a través de sus revistas oficiales online. Utilizando el programa Atlas.ti, se realizó un análisis de contenido cualitativo de todos los artículos dirigidos específicamente a mujeres publicados en estas revistas. Estos grupos consideran a las mujeres como la piedra angular de la comunidad musulmana, asignándoles un papel clave en su supervivencia y destacando su contribución a la reproducción y educación de las generaciones futuras. No obstante, se han podido detectar diferencias y contradicciones en el papel que estos grupos otorgan a la mujer en la yihad violenta. Los resultados aquí obtenidos contradicen la afirmación general de que las mujeres son incitadas a unirse a estos grupos por promesas de romance, apuntando en cambio a diferentes factores que las hacen más vulnerables a la influencia. En conclusión, se recomiendan verdaderas medidas preventivas de descolonización y educación sobre las que se haya alcanzado un consenso con la comunidad musulmana.-
dc.description.abstractViolent radicalisation is one of the most serious problems jeopardising the peaceful coexistence of many modern societies. In recent years, different research has been performed on the processes of violent radicalisation linked to terrorism and instigated by men. Following the recent increase in the number of women joining Daesh or Al Qaeda, this study examines the persuasive messages that both convey to Muslim women through their official online magazines. Using Atlas.ti software, a qualitative content analysis was conducted on all the articles aimed specifically at women published in these magazines. These groups see women as the cornerstone of the Muslim community, assigning them a key role in its survival and highlighting their contribution to the reproduction and education of future generations. Nonetheless, it has been possible to detect differences and contradictions in the role that these groups give women in violent jihad. The results obtained here contradict the general assertion that women are prompted to join these groups by promises of romance, pointing instead to different factors making them more vulnerable to influence. In conclusion, real decolonisation and educational preventive measures on which a consensus has been reached with the Muslim community are recommended.-
dc.format.extent17 p.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/worden_US
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherTaylor and Francis Groupes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectGrupos islámicoses_ES
dc.subjectRevista en líneaes_ES
dc.subjectPrevenires_ES
dc.subjectMujeres_ES
dc.subjectExtremismoes_ES
dc.subjectEducaciónes_ES
dc.subjectIslamic groupses_ES
dc.subjectOnline magazinees_ES
dc.subjectPreventes_ES
dc.subjectWomenes_ES
dc.subjectExtremismes_ES
dc.subjectEducationes_ES
dc.titleThe education of Muslim women in Daesh’s and Al Qaeda’s online magazineses_ES
dc.typepreprintes_ES
europeana.typeTEXTen_US
dc.rights.accessRightsopenAccesses_ES
dc.subject.unesco6310 Problemas Socialeses_ES
dc.subject.unesco6310.06 Relaciones Inter-Racialeses_ES
dc.subject.unesco6310.13 Terrorismoes_ES
dc.subject.unesco6103.03 Asesoramiento y Orientación Educacionales_ES
europeana.dataProviderUniversidad de Extremadura. Españaes_ES
dc.identifier.bibliographicCitationLlorent Bedmar, V.; Cobano-Delgado Palma, V.; Navarro Granados, María (2021). The education of Muslim women in Daesh’s and Al Qaeda’s online magazines. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education-
dc.type.versionacceptedVersiones_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Sevillaes_ES
dc.contributor.affiliationUniversidad de Extremadura. Departamento de Ciencias de la Educaciónes_ES
dc.relation.publisherversionhttps://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/01596306.2019.1709157es_ES
dc.identifier.doi10.1080/01596306.2019.1709157-
dc.identifier.publicationtitleDiscourse: Studies in the Cultural Politics of Educationes_ES
dc.identifier.e-issn1469-3739-
dc.identifier.orcid0000-0003-4166-6098es_ES
dc.identifier.orcid0000-0001-7054-4191-
dc.identifier.orcid0000-0001-7578-6659-
Appears in Collections:DCEDU - Artículos

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
01596306 _2019_1709157_preprint .docxWord1,22 MBMicrosoft Word XMLView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons